Mercedes are o toamnă cât se poate de bogată în lansări. Dacă CLS este de departe principala atracţie în rândul tuturor noilor apariţii, versiunile restilizate CL 63 AMG şi CL 65 AMG pot deveni cu siguranţă două puncte fierbinţi pe agenda oricărui pasionat de maşini sport. Evoluţiile acestor două modele de performanţă pornesc în cucerirea de noi clienţi, odată cu deschiderea comenzilor pe majoritatea pieţelor din vestul Europei.
Costul acestor sportive rafinate demonstrează încă o dată cât de mult preţpune divizia AMG pe capodoperele sale. În Germania, CL 63 AMG porneşte de la 160.769 euro cu TVA, iar CL 65 AMG vine la un preţde lansare de 227.825 de euro. Acesta din urmă este chiar mai scump decât sportivul SLS AMG care costă 183.260 de euro.
Programul modificărilor aplicate pe cele două maşini sportive include o serie optimizări la motoare, apariţia unor materiale noi la interior şi implementarea de elemente specifice la exterior.
CL 63 AMG dispune de un motor V8 de 5,5 litri ce produce 544 CP. Demarajul de la 0-100 km/h se efectuează în 4,5 secunde, iar viteza maximă este de 250 kilometri pe oră. Pentru pachetul de performanţă, acceleraţia până la 100 km/h are loc în 4,4 secunde, în schimb viteza de top creşte la 300 kilometri pe oră. În noianul de tehnologii îşi face loc sistemul de pornire /oprire al motorului care serveşte la economisirea carburantului în regim urban. Este prima dată când un model dezvoltat de AMG beneficiază de un dispozitiv de acest tip.
Consumul mediu este 10.5 litri/100 km, cu 0,4 litri mai mic decât la vechiul model ce era echipat cu un V8 aspirat natural de 525 CP.
CL 65 AMG are sub capotă 630 de cai putere proveniţi de la o unitate V12 de 6.0 litri, un motor cu supraalimentare şi două turbo-compresoare.Viteza de top este limitată la 250 km/h, în timp ce sprintul de la 0 la 100 km/h se produce în 4,4 secunde. Valorile de consum au scăzut, modelul sportiv necesitând în medie 14,3 litri/100 km.
La partea de transmisie vorbim deja de acelaşi tip de cutie, una cu şapte trepte denumită AMG Speedshift MCT 7. Aceasta dispune de trei moduri: "Manual" ("M"), "Sport" ("S") şi "Eficienţa controlată" ("E"). Aceasta din urmă este proiectată pentru a reduce consumul de combustibil, prin schimbarea mai lină a treptelor, iar în oraşdevine activă funcţia start/stop.
În plus, sportivele gamei CL pot fi echipate cu frâne adaptive şi sistemul de control activ al şasiului care previne sau a limitează tangajul maşinii în diferite situaţii, prin compensarea acceleraţiei laterale .