Nissan este pregătit să înceapă comercializarea primei mașini electrice din istoria companiei. Noul Leaf va fi disponibil în Europa începând din luna decembrie. Primele țări care vor primi modelul cu sistem de propulsie electric sunt Marea Britanie, Portugalia și Olanda. Prețul acestuia pornește de la 29.995 de euro.
Noua mașină dispune de cinci locuri şi dimensiuni sensibil mai mari decât ale unei versiuni hatchback Renault Megane sau Volkswagen Golf, având 4,44 metri lungime, 1,77 metri lăţime şi 1,55 metri înălţime.
Automobilul cu propulsie electrică poate acomoda cinci persoane şi rula după o singură încărcare aproximativ 160 de kilometri. Autonomia de drum este una de top pentru un vehicul electric, dar încă departe de ceea ce poate oferi un automobil cu propulsor pe combustibili fosili, tocmai din acest motiv Leaf va fi preferat de clienţii care circulă preponderent în mediul urban.
Propulsat de un motor electric ce dezvoltă 107 cai putere, noul automobil Nissan va putea circula cu o viteză maximă de 140 km/h. Leaf este aşadar un model ”cuminte” şi din acest motiv acceleraţia şi în general performanţele dinamice nu mai contează. Unitatea de sub capotă poate genera un cuplu impresionant de 280 Nm, valoare care bate chiar cuplul furnizat de majoritatea versiunilor diesel ecologice.
În lipsa transmisiei, cuplajul se face direct pe roţile faţă, masa redusă a propulsorului avantajând coborârea centrului de greutate.
Resursele motorului provin de la un set de acumulatori localizaţi sub podeaua maşinii, între cele două rânduri de scaune, puterea maximă fiind de 90 kW. O încărcare completă, de la o sursă de 200 V, durează enorm: 8 ore. Nissan afirmă că timpul poate fi scurtat la 25-30 de minute, însă în acest caz bateriile vor fi încărcate la 80% din capacitate, o performanţă formidabilă pentru un vehicul electric.
Japonezii vor oferi o garanţie de 3 ani pentru maşină şi de 5 ani pentru sistemul de propulsie.
Având o caroserie hatchback în 5 uşi şi forme inspirate din actualul model compact Tiida, noul Leaf propune un design neconvenţional, dar simplu, detaliile fiind prea puţin importante pentru un automobil urban.