Hyundai nu a avut până astăzi un minivan de familie pentru clienții europeni, marca sud-coreeană preferând să se concentreze în principal asupra unor segmente de volum. În ultimii ani, piața de modele MPV (Multi Purpose Vehicle – monovolume) a cunoscut progrese remarcabile mai ales în rândul mașinilor de mici dimensiuni, atrăgând nume noi precum Citroen și Toyota, iar pe viitor Ford și Volkswagen. Spre diferență de partenerul său de grup Kia, care se poate lăuda cu o oarecare experiență în domeniu, colegii de la Hyundai sunt la prima încercare cu o mașină complet nouă denumită ix20.
Aceasta va debuta oficial la Salonul Auto de la Paris, locul unde și japonezii de la Toyota își vor prezenta o creație similară botezată Verso-S.
Construit pe platforma subcompactei i20, minivanul își definește ca principale valori de bază flexibilitatea și confortul combinate perfect cu o experiență de șofat plăcută. Silueta anunță un exterior dinamic cu o linie clar orientată spre filosofia de design ”sculptură fluidică” la baza căreia stau debutantul ix35, noua Sonata și viitorul Accent.
Partea de propulsie va oferi în prima fază o motorizare diesel de 1,4 litri ce va dezvolta 90 de cai putere și două pe benzină de 90 și respectiv 125 de cai putere.
Noul ix20 va fi al treisprezecelea model de sine stătător din portofoliul rezervat pieței europene și va întâlni concurenți redutabili precum Opel Meriva și Citroen C3 Picasso. Este proiectat și dezvoltat în Germania la centrul Hyundai din Rüsselsheim, operațiunile de producție fiind pregătite să înceapă la uzina Nosovice din Cehia.
Comercializarea ix20 va demara în ultimul trimestru al anului curent și va fi susținută de integrarea pachetului ‘Five Year Triple Care’ – care include 5 ani de garanție integrală, fără limită de kilometri, 5 ani de asistență rutieră și 5 ani de verificări tehnice gratuite.
Micul MPV de la Hyundai va fi disponibil la dealerii vest-europeni începând cu luna noiembrie.
Prețurile nu au fost anunțate, dar este de așteptat ca ix20, prin prisma mărcii care o reprezintă, să fie puțin mai scumpă decât fratele Kia Venga, al cărui prețde pornire în țara noastră este de 12.800 de euro cu TVA.
Cel mai probabil Hyundai ix20 va fi comercializat în România începând cu anul viitor.