Honda a egalat Toyota în ceea ce privește numărul de modele hibride din portofoliu. Cu noul Jazz Hybrid, marca japoneză ajunge la patru modele cu sisteme de propulsie benzină-electric. Acesta va fi disponibil în Europa la începutul anului 2011, lansarea oficială fiind programată la începutul lunii octombrie la Salonul Auto de la Paris.
Jazz Hybrid utilizează același tren de rulare ca și Insight, sub capotă fiind prezentă o unitate pe benzină i-VTEC cu o cilindree de 1,3 litri și o putere maximă de 88 CP. Propulsorul pe injecție este cuplat la o cutie cu variație continuă CVT, avantajele utilizării unei astfel de transmisii automate fiind un consum mai mic de carburant, mai mult confort la condus și un cuplu cu pierderi minime.
Puterea motorului electric nu a fost specificată, însă acesta va putea susține 100% propulsia în modul electric doar pe distanțe scurte, la fel ca și la noul CR-Z.
Informațiile privind consumul și emisiile nu au fost anunțate, Honda afirmând că Jazz Hybrid va avea un consum mediu similar cu Insight, adică undeva în jurul valorii de 4,4 l/100 km. Dată fiind masa mai mică, versiunea benzină-electric Jazz se va putea lăuda cu statutul de cel mai economic automobil de orașal mărcii Honda.
Chiar dacă teoretic nu are rivali pe segmentul său, Jazz Hybrid se va bate în termeni de eficiență cu modele de o clasă mai mică precum Fiat 500 TwinAir sau Hyundai i10.
Interesant este că, deși este vorba doar un derivat cu o componentă ecologică, designerii Honda au avut misiunea de a retușa exteriorul mașinii, suficient cât să se diferențieze de modelul obișnuit Jazz.
Deși nu sunt majore, schimbările sunt vizibile.
Jazz Hybrid vine cu bara de protecţie, grila radiatorului, faruri, montanți şi hayon cu un design diferit. La interior modificări a primit și instrumentarul de bord. Pentru prima dată la un model Jazz, clienții vor putea opta pentru tapiţerie din piele pentru scaune.
Caroseria va fi disponibilă într-o nuanță unică, o culoare verde lămâi.