Land Rover va bifa în toamna acestui an câteva lansări importante. Pe listă este inclus şi Freenlander II, model care intră în a doua etapă a carierei sale, odată cu iniţierea unui proces de cosmetizare. Mai precis, versiunea restilizată se pregăteşte să debuteze peste o lună şi jumătate la Salonul Auto de la Paris.
Partea frontală prezintă cele mai multe noutăţi, grila motor, spoilerul şi blocurile optice fiind retuşate într-o manieră modernă. Apariţia unor jante de 18 şi 19 inch cât şi eleronul spate conferă un plus de sportivitate şi un aspect dinamic. Oglinzile laterale aduc şi ele ceva nou, suprafaţa lor fiind cu 10% mai mare.
Habitaclul nu se bucură de aceeaşi atenţie precum exteriorul, singurele elemente ce respiră un aer proaspăt fiind scaunele faţă, panoul de instrumente şi paleta de culori pentru tapiţerie.
Crossoverul dispune, pe lângă modificările exterioare şi interioare de două noi motorizări. Acestea îşi propun să ofere valori mai bune de performanţă şi consum decât vechiul propulsor de 160 de cai putere.
Freelander II Facelift va dispune de o unitate de 150 de cai putere, denumită şi TD4, ce include un turbocompresor nou şi consumă în medie 6,2 litri/100km. A doua nouă motorizare, botezată SD4, dezvoltă 190 de cai putere, este cuplată la o transmisie automată şi necesită 7,0 litri/100km.
Ambele propulsoare au o cilindree de 2,2 litri.
Modelul de 150 de cai putere este cuplat la o cutie manuală şi poate fi livrat şi în varianta cu tracţiune faţă. Land Rover îl va comercializa din 2011 sub denumirea ED4 şi va avea o greutate cu 75 de kilograme mai mică decât versiunea 4x4. Consumul estimat de britanici pentru Freelander Facelift cu tracţiune faţă este de 6,0 litri/100 km.