Honda este nevoită să renunțe la singurul său model sportiv oferit fanilor mărcii din Europa. Micul dar rapidul Civic Type R își va înceta prematur activitatea, luna decembrie fiind și ultima în care doritorii îl vor mai putea cumpăra. Vânzările sportivei vor fi sistate pe toate piețele Bătrânului Continent începând cu ianuarie 2011.
Decizia nu are nici o legătură cu ținta de vânzări și nici cu recesiunea, ci are la bază un motiv cât se poate de serios: normele de poluare Euro 5.
Deoarece nu se încadrează în baremele impuse de noul standard european al emisiilor ce va intra în vigoare de anul viitor, Civic Type R va fi scos de pe piața europeană. Ultimele exemplare vor putea fi achiziționate în decembrie.
O măsură similară s-a luat și în S.U.A, unde versiunea sedan Civic Type R și-a încetat activitatea din același motiv, modelul nereușind să respecte viitoarele norme BIN 6.
Se pare că investițiile japonezilor într-un motor care să emită mai puține noxe s-au dovedit destul de ridicate și nu se justifică în contextul unui volum moderat al livrărilor către dealeri.
Victimă a normelor de poluare, versiunea de performanță dispune de un motor cu patru cilindri ce dezvoltă 201 CP la 8.000 de rotații. Cuplul maxim de 193 Nm este obținut la 5.600 de rotații.
Type R cântărește 1.267 de kilograme, iar întreaga forță a propulsorului este trimisă roților punții față, asemenea rivalilor săi Ford Focus ST, Opel Astra OPC și VW Golf GTI. Cel mai puternic model al gamei Civic, este disponibil cu o transmisie manuală cu 6 trepte și o caroserie în trei uși.
Mașina de serie a fost prezentat în anul 2006 la Salonul Auto de la Paris, păstrând aproape în totalitate designul și detaliile conceptului din care deriva.
Fabricat exclusiv la uzina Swindon din Anglia, sportivul Civic Type R va continua să fie livrat pe alte piețe mai puțin restrictive, precum Japonia, Australia, Singapore și Africa de Sud.