Alfa Romeo aduce din trecut glorios al mărcii un nume cu renume. După o pauză de 45 de ani de la lansarea ultimului model, Giulietta revine în atenție cu scopul declarat de a așeza vânzările constructorului italian pe un curs ascendent. Audi A3 şi BMW Seria 1 sunt principalii rivali ai bijuteriei milaneze.
Noua Giulietta va sosi în România în ultimul trimestru din acest an. Mașina de clasă compactă va fi livrată spre finele anului, în momentul de față prețurile pentru țara noastră nefiind cunoscute. În Italia prețul de bază al mașinii compacte pornește de la 20.800 de euro.
Disponibil doar în versiunea de caroserie cu cinci portiere, și construit pe aceeaşi platformă cu Fiat Bravo si Lancia Delta, exponentul Alfa Romeo beneficiază de un design dinamic, un interior calitativ şi dimensiuni perfecte pentru segmentul din care face parte: 4.350 de milimetri în lungime, 1.460 mm în înălţime şi 1.800 de milimetri în lăţime.
Ampatamentul este de 2.630 de milimetri, iar portbagajul oferă un volum de 350 de litri.
Giulietta este echipată cu ultimele evoluţii tehnologice ale sistemelor de stabilitate de siguranţă pasivă şi activă. Gulietta dispune de dispozitivele VDC (Vehicle Dynamic Control), DST (Dynamic Steering Torque), diferenţialul cu control electronic Q2 şi selectorul DNA, care permite setarea trenului de rulare în modurile Dynamic, Normal şi All Weather.
Noul model de clasă compactă va dispune de patru propulsoare. Toate de factură turbo. Gama include două unităţi pe benzină 1.4 MultiAir de 120 putere şi 170 cai putere şi două diesel JTDM de 1.6 litri – 105CP , respectiv 2.0 litri - 170 CP. Toate motorizările îndeplinesc normele de poluare Euro 5 şi beneficiază în dotare standard de sistemul Start&Stop. Cea mai puternică versiune denumită Quadrifoglio Verde va fi animată de un motor 1.7 turbo de 235 cai putere.
Noua generație Giulietta înlocuiește Alfa Romeo 147.