Toyota își întregește gama de modele ecologice cu încă un exemplar cu motorizare hibridă. Noul Auris Hybrid este, după Prius, al doilea model cu un propulsor benzină-electric ce va fi comercializat de marca japoneză în Europa. Producția acestui automobil compact a demarat de curând în Marea Britanie, la uzina din Burnaston și a permis păstrarea a 400 de locuri de muncă.
Toyota va livra primul lot de modele Auris Hybrid începând din august. Prețul de bază este de aproape 22.000 de euro. În România, versiunea hibridă va sosi la toamnă.
Versiunea de serie a hibridului Auris se va baza în totalitate pe tehnologia conceptului cu acelaşi nume ce şi-a făcut debutul în septembrie 2009 la Frankfurt. Astfel, grupul propulsor aflat sub capotă va îngloba unitatea pe benzină de 1.8 litri ce dezvoltă 97 de cai putere şi un motor electric de 80 de cai putere. În fapt, este una şi aceeaşi platformă utilizată de generaţia curentă Prius. Consumul mediu declarat de Toyota se situează sub 4 litri/100 km.
Motorul electric permite deplasarea pe o distanță de maxim 2 km la viteze maxime de 50 km/h. Noua mașină poate demara de la 0 la 100 km/h în 11,4 sec și are o viteză maximă de 181 km/h.
Comparativ cu model obişnuit, Auris HSD beneficiază de numeroase modificări aerodinamice aplicate în dreptul spoilerelor, grilei, în timp ce garda la sol este coborâtă cu câţiva milimetri. Podeaua va fi mai plată pentru fluidizarea curenţilor de aer, iar bara de protecţie spate va primi un difuzor care va permite în final obţinerea unui coeficient aerodinamic de 0.28, unul din cele mai bune în clasa compactă.
Noua compactă ecologică este mai ieftină decât un Toyota Prius. Clienţii vor plăti în medie cu 3.000 de euro mai puţin decât la un Prius.
Auris HSD se încadrează în categoria Full-Hybrid, adică propulsia poate fi susţinută fie de motorul termic, fie de cel electric sau de ambele propulsoare în acelaşi timp.