Suzuki are o experienţă de peste 50 de ani în fabricaţia de automobile, dar nu a avut niciodată un vârf de gamă autentic. Acum îl posedă și vrea să arate ce poate să facă în segmentul mediu. Se numește Kizashi și debutează în Europa la mai bine de jumătate de an după intrarea sa pe piața nord-americană. Sedanul este disponibil din această săptămână pe o serie de piețe selecte, spre exemplu Germania. Aici modelul japonez costă între 26.900 de euro - versiunea cu cutie manuală și 29.900 de euro – versiunea cutie automată.
Noul Suzuki Kizashi se evidenţiază în primul rând prin designul exteriorului, unul din motivele pentru care niponii îşi prezintă noul exponat ca fiind în primul rând un vehicul rasat cu trăsături sportive. Mai precis, Kizashi se defineşte ca un sedan sportiv, orientat spre clasa premium, având în echipare un propulsor pe benzină de 2,4 litri DOHC (două axe cu came), care promite atât performanţe relevante cât şi un nivel competitiv de consum.
Deşi numărul cailor putere nu a fost dezvăluit, Suzuki a insistat pe un alt subiect, care va împărţi clienţii în două tabere: cei care vor alege transmisia manuală cu şase trepte sau cutia automată cu variaţie continuă – CVT, tot cu şase trepte. Un atu pe care Suzuki vrea să îl fructifice la maxim este sistemul de tracţiune integrală i-AWD, disponibil ca dotare standard. Kizashi nu va fi livrat exclusiv cu un sistem 4x4, o versiune cu tracţiune faţă fiind disponibilă încă de la început.
Deşi ca dimensiuni - 4.650 mm lungime, 1.820 lăţime, 1.480 mm înălţime, berlina Suzuki se poziţionează între sedanurile de clasă compactă şi cele de clasă medie, japonezii nu ascund faptul că ţinta predilectă va fi de fapt segmentul premium, nominalizând aici nume grele precum Mercedes şi Lexus.
Bazat pe conceptul cu acelaşi nume, Kizashi afişează o linie estetică ce îmbină linia sportivă a părţii frontale cu un profil curat dar impunător şi o secţiune spate robustă şi expresivă. Interiorul subliniază în mod sugestiv tendinţa observată şi la exterior, unde pasiunea pentru elementele de natură premium devine o obsesie. De altfel, Suzuki îşi caracterizează habitaclul ca fiind proporţional şi practic, ornat cu materiale de clasă, şi destinat să satisfacă o clientelă cu gusturi exigente care îşi îndrepta până acum atenţia doar spre sedanuri de lux.
Dotările standard menţionate de constructorul japonez se ridică la nivelul clasei premium. Nu mai puţin de opt airbaguri, un sistem avansat al programului electronic de stabilitate care include şi sistemul de distribuţie a forţei de frânare, martor presiune, echipament audio marca Rockford Fosgate.
Kizashi va fi un model global, deci se va prezenta cu acelaşi design şi aceeaşi platformă pe toate pieţele lumii.
Suzuki anunţă şi lansarea în viitorul apropiat a unei versiuni hibride, dezvoltată prin eforturi proprii.