Dacia se poate baza din acest moment pe un model complet nou. Oficial, existența acestuia nu a fost declarată, însă numărătoarea inversă până la ziua Z a început. Deși nu s-a făcut deloc vâlvă în jurul său, putem confirma pe baza informațiilor furnizate de surse din interiorul companiei că noul Dacia Logan este gata de lansare.
Este doar o chestiune de timp până când Dacia va confirma ceea ce sursele deja ne-au spus.
Cum arată, ce aduce în plus față de modelul actual, care este prețul și calitatea oferită, sunt întrebări la care deocamdată nu putem răspunde. În momentul de față amănuntele sunt extrem de puține.
Secretele noii mașini sunt foarte bine păzite. Nu există nici o imagine sau schiță în creion. Ceea ce se știe este faptul că în Franța la Renault Tehnocentre, locul unde tehnologiile și designul mărcilor din portofoliul Renault prind viață, există câteva exemplare ale noii generații proaspăt ieșite de pe liniile de fabricație și pregătite oricând pentru o prezentare!
Așa cum se afirma și anul trecut, este posibil ca noul model să fie lansat în Europa cu un alt nume – titulatura Logan urmând să dispară complet din gamă, fapt ce nu ar avantaja deloc Dacia, având în vedere prestația foarte bună a mașinii românești pe piețele vest-europene.
În mod cert, noul Logan (dacă așa se va numi) va fi un pas înainte, iar capitalul de imagine câștigat cu prima generație este suficient pentru a pava drumul spre succes al celei ce va urma.
Fără rivali în segment, Dacia Logan nu a întâmpinat probleme majore, vânzările crescând constant. Modelul nou va trebui să fie mai competitiv având în vedere intențiile Skoda și Toyota de a completa segmentul low-cost cu vehicule de sine stătătoare.
Aceleași surse ne-au dezvăluit că la centrul tehnologic se mai găsesc și noile Logan MCV și Sandero. Despre acest ultim model s-ar putea să fie vorba doar de versiunea restilizată, șansele de a vedea o generație complet nouă sunt foarte reduse, Sandero fiind pe piață de numai doi ani, lansarea fiind oficializată pe 3 iunie 2008.
Ce ar putea aduce nou viitor Logan? În mod sigur motoare Euro 5, un prețsub 6.500 de euro, o calitate mai bună la interior. Foarte firești ar fi apariția cutiei manuale cu 6 trepte, sistemul ESP – programul electronic al stabilității, și un număr mai mare de airbaguri.
Mașina simbol pentru Dacia are obligația de a rămâne reperul segmentului său, așa cum Logan prin raportul preț/calitate, spațiu interior și pentru bagaje, dar și prestațiile sale nu a avut rival în clasa mașinilor ieftine.
Paris, Geneva sau Frankfurt? Iată una din cele trei posibile locații unde noul model ieftin Dacia ar putea fi prezentat pentru prima oară publicului.