Volkswagen se poate mândri cu câteva produse care în clasa sa lor au statut de lider absolut. Pe lângă Golf și Passat, mai nou și Polo BlueMotion reușește să-și atribuie diploma de best-seller, după ce numărul comenzilor din prima jumătate a anului acoperă deja întregul volum de producție pentru 2010.
Potrivit datelor remise de dealerii mărcii germane, versiunea ecologică a ultimei generații Polo și-a dublat vânzările în Italia, Belgia, Germania și Elveția în timp ce în Spania și Olanda acestea s-au triplat. Deja volumul de unități ecologice Polo rezervat anul acesta clienților olandezi s-a epuizat, dealerii din această țară primind acum comenzi pentru 2011.
Astfel s-a ajuns ca în perioada aprilie-iunie fiecare al șaptelea model Polo vândut de Volkswagen să fie o versiune BlueMotion. Din informațiile trimise de concesionari spre companie reiese că majoritatea celor care au achiziționat un Polo BlueMotion sunt tineri de până în 30 de ani, care conduc preponderent în mediul urban.
Într-un clasament al celor mai bine vândute vehicule ecologice cu sisteme convenționale de propulsie modelul Volkswagen ocupă prima poziție, devansând Golf VI BlueMotion, Opel Corsa ecoFLEX și Ford Fiesta ECOnetic.
Creșterea constantă a prețului la carburanți în Europa, dar și bonusurile oferite de autorități la achiziționarea unei noi mașini ecologice au încurajat clienții să aleagă în favoarea unor astfel de versiuni prietenoase cu mediul. Dar nu numai scutirea de la plata taxelor i-a atras pe cumpărători, ci și consumul mic al acestora. Pentru un Polo BlueMotion sunt necesari în medie doar 3,3 litri pentru a parcurge 100 km.
Volkswagen susține că Polo BlueMotion este în momentul de față cea mai economică mașină, cu un plin de rezervor putând fi acoperită o distanță de aproape 1.400 de kilometri.
Micul model ecologoic folosește un propulsor turbo de 1,2 litri, cu trei cilindri, ce dezvoltă 75 de cai putere, cuplat o transmisie manuală modificată, unde cele şase trepte de viteză sunt mai lungi decât la modelul obişnuit. Noul Polo Bluemotion dispune de sistemul start-stop, care diminuează consumul cu 0,2 litri/100 km și este deja compatibil cu normele de poluare Euro 6, emisiile fiind de doar 87 grame de dioxid de carbon pe kilometru.