Nissan s-a convins că este greu să-i impresionezi pe europeni când încerci să vinzi un SUV cu motor pe benzină de mare litraj, pe o piață ”controlată” de motoarele diesel. Oricare au fost argumentele japonezilor, în cele din urmă vânzările vârfului Murano au avut de suferit iar singura soluție era implantarea unei versiuni pe motorină. Deși luată târziu, decizia celor de la Nissan va avea cu siguranță ecourile așteptate.
Dacă până acum Murano putea fi cumpărat doar cu o motorizare V6 de 3.5 litri și 256 de cai putere, începând din această lună este disponibil și modelul cu propulsor dCi. Deocamdată este comercializat doar în Italia, aceasta fiind și prima piață.
Murano este echipat cu un turbodiesel de 190 de cai putere, ce provin dintr-o cilindree de 2,5 litri. Unitatea este dotată cu injectoare piezo și sistem common-rail. Consumul mediu nu a fost declarat, dar este evident că va fi mai scăzut decât al versiunii pe benzină care folosește în medie 10,9 litri/100 km.
Propulsorul 2.5 dCi din dotarea versiunii diesel Murano este același care se află și în echiparea familiei de modele Navara/Pathfinder Facelift, recent introduse și pe piața românească. În cazul acestora consumul mediu declarat este de 8,5 litri/100 km.
Vestea bună este că modelele pe motorină nu sunt doar mai economice, ci și mai ieftine, prețul de bază fiind de 42.900 de euro pe nivelul de dotare Acenta și 44.900 de euro pe linia de echipare Tekna. Versiunile pe benzină costă 45.900 euro și respectiv 49.650 de euro.
Versiunea diesel a lui Murano va fi introdusă gradual în restul țărilor europene, până la sfârșitul anului aceasta urmând să fie comercializată în Spania, Germania, Franța, Olanda, Cehia și Austria.