Mercedes a creat de-a lungul timpului multe mașini de vis. Cea mai recentă, SLS AMG, o proiecție modernă a celebrului 300 SL Gullwing, va deveni și primul supercar electric din istoria companiei. Pe lângă versiunea consacrată cu motor de 571 CP, va fi introdusă peste câțiva ani și o versiune electrică, botezată cu prenumele E-Cell.
Denumirea semnifică și tehnologia de propulsie utilizată de Mercedes-Benz, foarte asemănătoare cu cea a viitorului său rival Audi e-Tron. Bolidul electric va fi pus în mișcare de un sistem de module litiu-ion polimer care produc energia necesară deplasării.
Grupate într-un set de baterii, acestea sunt situate în tunelul central, în spatele celor două locuri. Astfel versiunea SLS AMG E-Cell va utiliza în totalitate curent electric, emisiile fiind practic zero.
Motorul V8 dispare de sub capotă, activitatea de propulsie fiind susținută de patru motoare, câte unul amplasat pe fiecare roată. Tracțiunea integrală a mașinii este un alt element care va diferenția SLS AMG de versiunea electrică SLS AMG E-Cell, ce poate genera 533 de cai putere și un cuplu maxim de 880 Nm.
Resursele de putere vor permite mașinii electrice să demareze de la 0 - 60 km/h în 4 secunde.
Conceptul SLS AMG E-Cell prezintă câteva modificări mecanice și estetice față de modelul din care derivă. Ajustările sunt minime, însă au fost făcute pentru a adapta suspensiile și direcția la cerințele noului sistem de propulsie. Astfel, pe puntea față s-au montat suspensii independente Multilink cu amortizoare cu gaz sub presiune.
Inginerii au ajustat și partea aerodinamică. La partea frontală există două circuite de răcire și prize de aer pe capotă. Un apendice suplimentar fixat sub spoiler ajută fluxul de aer să treacă mai ușor pe sub corpul mașinii. Electricul SLS AMG poate fi dotat, opţional, cu frâne ceramice cu dimensiuni de 18.5-inch pe faţă şi 14.2 inch pe spate.
La interior pot fi regăsite pe lângă grupul de instrumente AMG cu afișaj electronic, scaune și volan din piele Alcantara, și ecran digital de 10 inch.
SLSAMG E-Cell este deocamdată în faza de testare. Versiunea de serie ar putea beneficia de numeroase îmbunătățiri tehnice. Modelul de serie este plănuit să apară în 2013, cu un an mai târziu decât Audi e-Tron.