Audi se concentrează asupra mașinilor de oraș, unde speră să aibă la fel de mult succes precum în clasa compactă și medie. Noul A1 promite un debut răsunător în materie de vânzări – numărul comenzilor din luna mai fiind de patru ori mai mari decât estimările inițiale, și chiar dacă mai este o lună până la apariția sa pe șosele, oficialii companiei s-au grăbit să anunțe lansarea versiunii sportive.
”În toamnă la Paris, vom prezenta S1, primul model de performanță de mici dimensiuni conceput de Audi”, sună anunțul oficial făcut de Rupert Stadler, directorul executiv Audi. Acesta a amintit faptul că în anul 2015 plănuiesc să comercializeze la nivel mondial peste 1,5 milioane de unități, iar gama A1 va contribui decisiv la stabilirea acestui obiectiv ambițios.
Stadler nu a oferit amănunte legate de partea tehnică și nici data la care va fi comercializată versiunea S1. Cert este că sub capotă se va regăsi tehnologia TSI, motorizare cu dublă supraalimentare și injecție directă, premiată de mai multe ori în ultimii patru ani de la inventarea sa.
Variantele cele mai la îndemână pe care ar putea merge Audi sunt două: fie unitatea 1.4 TSI de 180 cai putere, disponibilă pe VW Polo GTI, Seat Ibiza FR și Skoda Fabia RS, fie agregatul 2.0 TSI de 211 cai putere prezent pe VW Golf GTI și Seat Leon FR.
Nu este exclus ca S1 să primească o motorizare cu putere, și o paletă de accesorii pentru a personaliza exteriorul, așa cum s-a întâmplat cu A1 Competition Kit.
Din informațiile deținute până la această oră, Audi S1 va fi livrat cu tracțiune față și cu cutie semi-automată cu 6 trepte. Noul model va pătrunde pe segmentul lui Mini Cooper S, însă în raza de acțiune a lui S1 va intra și Citroen DS3 Racing, deși aceasta vine doar ca ediție limitată.
Rupert Stadler a mai spus că familia modelelor urbane Audi se va extinde cu încă două noi versiuni până în 2012, aceasta urmând să fie completată de A1 Sportback și A1 Cabrio.