Renault pare să fie uitat gustul vremurilor bune, când era producătorul numărul unu european şi nimeni şi nimic nu îl putea opri. Roata norocului s-a întors, iar francezii resimt din plin efectele crizei financiare. Prima victimă: Laguna. Noua generaţie pornea la drum favorită în segmentul său, datorită raportului preţ-calitate, numai că lucrurile nu au funcţionat aşa cum trebuie iar de vină este designul - spun unii, criza financiară - spun oficialii Renault.
Carlos Ghosn, preşedintele alianţei Renault-Nissan este de părere că pe viitor marca franceză trebuie să se reorienteze pentru a putea face provocărilor actuale şi viitoare. Astfel, peste câţiva ani, Renault se va axa pe producţia de vehicule comerciale, electrice, dar şi automobile de clasă mică. De asemenea, modele mai puţin profitabile şi care nu au mari şanse de a contribui la cota de piaţă a constructorului vor fi scoase din producţia de serie.
Se ştie deja că VelSatis şi Espace sunt două proiecte care nu vor mai prinde încă o generaţie.
Marea surpriză o reprezintă Laguna, maşina de clasă medie care ar putea fi eliminată din gama Renault odată cu anul 2011. Lansată cu mult entuziasm, mașina nu a avut parte de succesul la care au sperat francezii. Cu toate că Renault nu a fost niciodată un jucător puternic în segmentul mediu, un model trebuia să existe chiar cu preţul unui oarecare sacrificiu, reputaţia mărcii din Hexagon fiind în joc.
Apariția noului Latitude, urmașul lui Vel Satis, a condus la apariția unor zvonuri care în marea lor majoritate dau ca sigură dispariția gamei Laguna.
"Va trebui să ne adaptăm la noile condiţii ale pieţei, să regândim totul şi să ne aliniem la noile tendinţe", afirmă Carlos Ghosn. Oficialul nu exclude ca în condiţiile unei pieţe ostile şi alte modele să fie „secerate”.