Lamborghini se poate mândri cu câteva creații de excepție. Murcielago, unul din cele două modele de sine stătătoare ale constructorului italian a marcat o serie de premiere la nivel tehnic, iar din punct de vedere comercial a adus numeroase satisfacții. La nouă ani de la lansarea sa, supercarul – ce poartă numele unui renumit taur de coridă, va părăsi liga superioară pentru a ocupa un loc de cinste în istoria constructorului de vehicule sport.
De câteva zile producția acestui model a fost oprită definitiv la uzina din SantAgata Bolognese, aici pregătindu-se terenul pentru asamblarea unui model complet nou.
Pe circuitele de casă Lamborghini circulă de ceva timp mai multe versiuni prototip, fapt ce întărește ideea că italienii sunt foarte aproape de o lansare.
Succesorul, al cărui nume ar putea fi Jota, va fi prezentat la Salonul Auto de la Paris, după cum indică surse din interior. El va surprinde prin multe aspecte, de la design la performanțe, însă progresele cele mai mari se vor vedea în dreptul consumului. Masa ușoară a mașinii și prezența unor materiale compozite sunt câteva din elementele care vor asigura o autonomie de drum mai ridicată și emisii mai mici.
Comercializarea noului bolid Lamborghini va începe în prima parte a lui 2011.
Lamborghini Murcielago s-a lansat în septembrie 2001 în versiune coupe. Câţiva ani mai târziu a urmat modelul roadster. De la debutul său și până astăzi s-au fabricat în total peste 4.000 de exemplare. Ca o simplă comparație, predecesorul său, Lamborghini Diablo, a reușit să aducă mărcii italiene 3.000 de clienți.