Volkswagen i-a cucerit pe americani cu simplitatea unui sedan care s-a dovedit a fi un best-seller. Din acest motiv noul Jetta a fost lansat oficial ieri, la New York, modelul aducând mari speranțe germanilor în ceea ce privește creșterea vânzărilor pe a doua piață auto a lumii. Cu un aspect mai discret, linii ale profilului ușor fluide și agregate care promit un consum mai bun, noul Jetta încearcă să se impună pe un segment unde mărcile japoneze sunt rivale foarte puternici.
Deocamdată avem versiunea pentru piața americană, aici unde Jetta va fi disponibilă de la 15.995 de dolari. În Europa, sedanul derivat din Golf va fi comercializat la începutul lui 2011, la un preț ce va fi comunicat ulterior.
Noul Jetta măsoară 4,64 metri lungime și are în interior câteva schimbări care reflectă același salt calitativ ce s-a simițit de la Gof V la Golf VI. Chiar dacă nu vorbim de un model complet nou la partea tehnică, estetic, modelul în patru uși, este complet schimbat, exteriorul împrumutând elemente de la conceptul NCC.
Vechea siluetă nu avantaja deloc aspectul sedanului german, însă liniile dinamice, suprafețele generoase împreună cu elementele angulare conferă nu doar o imagine mai atrăgătoare, ci și a unui automobil de familie modern și echilibrat.
Pentru piața nord-americană, Volkswagen propune patru motoare, dintre care trei pe benzină de 115, 170 și 200 de cai putere, și un turbodiesel de 140 de cai putere.
Versiunile de motorizare destinate europenilor, toate aliniate la normele Euro 5, vor fi în primă instanță patru unități – toate cu sistem turbo, din care două pe benzină și două diesel. Benzinarele sunt versiuni TSI, care vor dezvolta 105 și 160 de cai putere, în timp ce modele turbodiesel vor dezvolta 105 și 140 de cai putere.
O versiune BlueMotion va fi integrată în ofertă, aceasta fiind o unitate 1.6 TDI recalibrată, care va dezvolta 105 cai putere și va dispune de un sistem start/stop și frâne regenerative. Potrivit celor de la Volkswagen, versiunea economică Jetta BlueMotion va consuma doar 4,1 litri/100 km și va emite 109 grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Ulterior, vor fi lansate alte două motorizări pe benzină 1.4 TSI de 122 cai putere și 2.0 TSI de 200 de cai putere
Cel mai mic motor din gamă, agregatul 1.2 TSI cu 105 cai putere, va consuma 5.3 litri/100km și va emite doar 123 grame de dioxid de carbon pe kilometru.