BMW nu va urma exemplul Mercedes de a strecura în fiecare gamă câte o versiune sportivă. Mai ponderaţi, bavarezii aştern maşini de performanţă doar acolo unde ştiu că există un potenţial însemnat de profit şi imagine ce poate fi exploatat.
Dacă Seria 3, Seria 5 şi Seria 6 se bucură de apreciatele versiuni M, noul Seria 5 Gran Turismo va fi lipsit de aportul unui astfel de model sportiv. Oficialii BMW au spus din capul locului că GT este cel mai luxos produs din familia noii generaţii Seria 5. Acesta se vrea un vârf de gamă autentic, iar apariţia un model de performanţă nu s-ar potrivi deloc cu scopul pentru care a fost creat.
Din acelaşi motiv, nici luxosul Seria 7 nu este tratat altfel, clienţii interesaţi de un bolid mulţumindu-se doar cu un surogat, versiunea V12 de 544 CP, suficient de viguroasă cât imprime limuzinei un comportament sportiv. Pentru a compensa lipsa acesteia, Seria 5 Gran Turismo dispune încă de la debut de motorul twin-turbo V8 de 400 de cai putere regăsit pe varianta 550i.
Aceasta este şi singura care se poate ridica la pretenţiile unui şofat mai agresiv. Deloc surprinzător, BMW caută să descopere viitorilor clienţi o altă latură a luxosului automobil de patru locuri. Miza fiind eficienţa, germanii vor „întregi propulsia cu motoare diesel cu patru cilindri care vor fi lansate cât mai curând”, după cum afirmă Michelle Roberts, manager de produs.
Opţiunile se vor îndrepta către motorizările de 2.0 litri de 143 şi 177 de cai putere. Recent, BMW a introdus două versiuni xDrive, ce au în componență sistemul inteligent de tracțiune integrală permanentă, pe Seria 5 Gran Turismo disponibil încă de la lansarea doar cu tracțiune spate.