BMW vrea să ducă sportivitatea pură la un nivel în care performanţa se întrepătrunde cu exaltarea. Pentru aceasta va desemna divizia internă M să-şi lase amprenta asupra celui ce va deveni modelul suprem al mărcii germane. M5 se apropie de finalul unei stagiaturi glorioase, însă cu numeroase „dispute” pe muchie de cuţit cu Audi RS6 şi Mercedes E 63 AMG.
Chiar dacă de lansarea noii generații ne mai desparte aproape un an de zile, informațiile legate de noul M5 au început să apară la suprafață. Kay Sigler, directorul diviziei sportive M, a declarat că pentru viitorul M5 sunt prevăzute o serie de schimbări majore. Motorul, șasiul, transmisia, suspensiile vor aduce o sumedenie de lucruri noi, acestea fiind gândite pentru a face din versiunea de performanță, un model al excelenței și superlativelor.
BMW spune că va fi cel mai bun M5 din toate timpurile, argumentând că mașina va fi mai ușoară, rapidă și aerodinamică.
Se va renunța la motorul V10 în favoarea unuia V8, realizat integral din aluminiu, la care va putea exista posibilitatea de a dezactiva cilindrii. Unitatea va fi un biturbo de 4,4 litri ce va putea genera aproximativ 600 de cai putere și un cuplu total de aproape 700 Nm. Ca o comparaţie, actualul M5 sedan utilizează un motor V10 de 5.0 litri ce produce 507 cai putere.
Exteriorul va intra într-o nouă dimensiune a aerodinamicii, BMW fiind decis să aducă pe piață modelul cu cel mai bun coeficient din segment. Caroseria va fi garnisită cu spoilere redesenante, prize de aer mai mari, evacuări mai generoase, iar trenul de rulare pneuri performante și jante cu aspect sportiv
Noul model sportiv stă sub semnul inovaţiei: mai multă putere, mai puţin consum. Ingineri BMW promit să aducă noul model la nivel de eficienţă fără precedent. Deși va fi mai puternic, noul M5 va consuma în medie cu 20% mai puțin decât versiunea curentă M5. Mai exact este vorba de aproape 3 litri la fiecare 100 de kilometri parcurşi adică media va fi undeva în jurul valorii de 12 litri/100 km.
În mod tradiţional primul M5 din noua generaţie va fi o versiune sedan. Aceasta ar putea avea vitezei maximă limitată la 300 km/h, ceea ce ar constitui o premieră nu doar pentru BMW ci pentru întreg spectrul de sportive premium germane.