Ford a dezvoltat prin eforturi proprii o nouă generație de motoare din aliaj pe benzină care va marca toate aparițiile din următorul deceniu și poate chiar mai mult de atât. Denumită EcoBoost, gama este formată din unități de litraj mic spre mediu, cu putere litrică superioară și performanțe pe măsură. Modele de top precum Mondeo, S-MAX și Galaxy vor primi noul motor 1.6 EcoBoost, însă planurile Ford indică o extindere treptată spre toate modelele sale.
Noul Focus, ce se va lansa la începutul anului viitor, cât și noile C-MAX, respectiv Grand C-MAX vor avea în dotare o versiune EcoBoost, același propulsor de 1,6 litri. Spre deosebire de acestea, Fiesta va primi o motorizare de 1,2 litri care va avea 3 cilindri și va putea satisface pretenții diverse grație celor 135 de cai putere și cuplului maxim de 180 Nm disponibil de la 1.500 de rotații pe minut.
Agregatul va dispune de sistem turbo și injecție directă pentru a putea conferi vigoare dar și o autonomie ridicată. Pentru o eficiență sporită, tehnologia de distribuție variabilă va asigura performanțe dinamice, consum decent și arderi mai bune în camera de combustie.
În prezent, noul Fiesta propune o gamă formată din patru motorizări pe benzină: 1,2 litri de 60 CP, 1,2 litri de 82 CP, 1,4 litri de 97 CP și 1,6 litri de 120 CP. Transplantul nu va fi efectuat mai devreme de intervalul 2012 -2013, când este plănuită introducerea versiunii Fiesta Facelift.
Este foarte posibil ca odată cu lansarea unității 1.2 EcoBoost, producătorul american să renunțe la una din motorizările actuale.