Peugeot a venit cu propria linie de modele sportive abia în 1984. Dacă la început versiunile cu nerv şi aplomb au folosit iniţialele GTi – modă la care francezii au revenit de curând prin 308 GTi, în prezent ele se regăsesc în gamă sub denumirea GT. Celor trei modele din portofoliul actual, 207 GT, 308 GT, 407 GT, li se adaugă acum şi fratele mai mic 107 GT, o apariţie pe cât de plăcută, pe atât de încântătoare.
Din păcate, sentimentul ţine atâta vreme cât experienţa senzorială îşi atinge punctul maxim, pentru că din punct de vedere tehnic maşina de oraş nu surprinde cu absolut nimic. Cu alte cuvinte, dinamismul lui Peugeot 107 GT este sugerat doar prin aspect, nu însă şi prin suportul tehnic, asta pentru că sub capota citadinei se află aceeaşi motorizare de 1.0 litru care generează 68 de cai putere, aflată şi pe banalul 107. Din acest motiv, prestaţiile nu sunt nici pe departe cele la care mulţi s-ar fi aşteptat - acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 13,7 secunde, iar consumul de carburant arată la fel ca la modelul obişnuit adică 4,6 litri/100km.
Învăluit în accesoriile pachetului estetic, 107 GT rămâne doar o citadină cu aspect sportiv, capabilă să se strecoare cu uşurinţă prin oraş şi să parcheze în spaţii înghesuite.
Micul model se individualizează prin dungile roşii lipite pe capotă, pavilion şi bara de protecţie spate, respectiv capacele roşii ale oglinzilor laterale. Modificările subtile aplicate spoilerului şi grilei conferă o imagine mai agresivă secţiunii faţă, în timp ce pragurile mai pronunţate şi jantele de 15 inch imprimă profilului un caracter distinct.
Nota de sportivitate a părţii spate este dată doar de evacuarea dublă poziţionată central. Deşi acronimul GT are o rezonanţă aparte, prenumele asimilat modelului 107 este doar o chestiune de imagine.
În ceea ce priveşte preţul, acesta este fixat la 12.300 euro.