Opel a rămas descoperit pe domeniul compactelor sportive, din raţiuni care au ţinut strict de profitabilitate. Versiunile GSI, apreciate în special de clienţii care nu doreau să cheltuiască o avere pe un vehicul sportiv, au fost retrase din producţia de serie pentru a face loc unor modele mult mai puternice.
De câţiva ani încoace producătorul s-a mulţumit să ofere doar versiuni de performanţă regăsite sub titulatura OPC, aspect care i-a obligat pe unii cumpărători să „migreze” la concurenţă, respectiv Golf GTI sau mai târziu la Focus ST.
Una din preocupările actuale ale inginerilor Opel este dezvoltarea unei versiuni GSI pentru noul Astra, care ar putea debuta cel mai târziu în 2011. Testele cu noul model au început din primăvara acestui an și vor continua până la toamnă. Aspectul exterior va fi întregit de prezența unor jante din aliaj de dimensiuni generoase, eșapament cromat, praguri evazate.
Ca şi în cazul multor modele sportive din clasa de mijloc, Astra GSI va dispune de tracţiune faţă şi o motorizare pe benzină ce va genera 200 de cai putere. Nu este exclus ca Opel să urmeze exemplul celor de la Volkswagen şi să aducă pe piaţă şi o versiune diesel sport.
Denumirea GSI a fost utilizată pentru prima oară în anii 80 pe modelul Kadett şi desemna versiunea de top a gamei. Ea a figurat doar două generaţii şi pe succesorul acestuia, Astra.
Ultimele exemplare Astra GSI au fost livrate în 2003.