Bugatti încearcă să revină după 70 de ani de absență în elita limuzinelor de top.
Relansarea nu este deloc ușoară, iar acest lucru îl știe foarte bine omul numărul 1 al companiei. Pentru a afla reacțiile potențialilor clienți, a fost creat conceptul Galibier 16C, un test asupra capacității de atracție pe care îl poate avea o mașină foarte costisitoare. Dezvăluit unui cerc select de clienți, care și-au arătat disponibilitatea de a-l cumpăra, modelul se pare că a convins destul de repede, dată fiind alura impozantă și dotările princiare.
În ciuda opiniilor pozitive, Bugatti nu are un verdict clar. Încă se analizează cu atenție oportunitatea fabricației luxosului Galibier.
”Ne așteaptă foarte multe provocări”, spune Franz-Josef Paefgen președintele Bugatti. Oficialul spune că noul model nu a primit undă verde, dar crede că Galibier va ajunge în producția de serie. Paefgen spune că cel mai târziu în 2012. ”Îmi doresc să-l avem, însă trebuie să fim siguri că există un potențial real”, a comentat oficialul.
Deși este prea devreme pentru a vorbi despre costul de achiziție, președintele Bugatti a declarat că se așteaptă ca prețul de bază al mașinii să ajungă la 800.000 de euro fără taxe. Clientul însă va plăti un prețfinal de aproape 1.300.000 de euro, prețîn care sunt incluse taxele și toate serviciile ce țin de livrare.
Din punct de vedere tehnic, Galibier va fi un mix între Bugatti Veyron și Bentley Mulsanne. De la supercar va prelua sistemul de frânare și motorul cu 16 cilindri, însă forța acestuia va fi redusă la 800 CP, cu 201 mai puțin decât Veyron. Resursele imense ale propulsorului vor conferi mașinii de serie posibilitatea de a deveni cea mai rapidă limuzină de lux din lume.
Partea de suspensie, amortizoarele și sistemul inteligent de tracțiune integrală va fi împrumutat de la Mulsanne.
Designerii nu vor avea o misiune foarte grea, Galibier urmând să poarte amprenta conceptului 16C dezvăluit la ultimele evenimente auto.
Sedanul va măsura 5,30 metri și va putea atinge o viteză maximă de 350 km/h.
Botezat după numele unei trecători din Alpii Fancezi, modelul Galibier – titulatură regăsită și pe o versiune inedită a celebrului Bugatti Type 57, este dorit în special de nababii petrolului, care, după cum indică unele surse, au depus deja sumele aferente pentru cumpărarea somptuosului vehicul.