Range Rover nu ne pregătește cine știe ce surprize pentru următoarea jumătate de an, însă va reuși să capteze atenția prin câteva schimbări binevenite în gama sa. În luna august vom face cunoștință cu versiunea modernizată a puternicului Range Rover Sport, iar două luni mai târziu își va face apariția cu o nouă motorizare diesel. Mai precis este vorba de o unitate V8 de 4,4 litri care va înlocui actualul V8 de 3,6 litri.
Cu toate că are o cilindree mai mare, putere crescută, cuplu mai ridicat, acest motor se remarcă printr-un consum mai mic. Practic acesta este cu 10% mai mic decât al unității de 3,6 litri. Consumul mediu de carburant se cifrează la 10,2 litri la 100 kilometri, în timp ce emisiile de dioxid de carbon sunt de 264 g/k. Scăderea se datorează optimizării injecției și prezenței la partea de transmisie a unei cutii automate cu 8 trepte.
Noul propulsorul turbodiesel generează cu 15% mai multă putere, oferind 308 cai putere, și un cuplu motor maxim de 700 Nm, cu 10% în plus față de actualul motor. În mod evident resursele de care dispune unitatea de 4,4 litri generează o răspuns dinamic mai adecvat pentru un SUV: accelerație de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde şi viteză maximă de 208 km/h.
Noua versiune turbodiesel aduce cu sine și o paletă mai culorii vii pentru exterior, două nuanțe, Albastru Baltic și Alb Alaska, urmând să îmbrace formele spartane ale caroseriei.
Vânzările vor demara de la 1 octombrie 2010, prețul de lansare pe piața germană fiind de aproape 90.000 de euro.
Mai multe amănunte despre noua versiune turbodiesel vor fi publicate luna aceasta, pe 17 iunie, când se vor împlini 40 de ani la nașterea mărcii Range Rover.