Ford are planuri ambițioase cu Fiesta, noua vedetă a clasei B, însă unul din proiectele de viitor va rămâne pentru o bună bucată de vreme doar pe hârtie. Programată să apară chiar anul acesta, versiunea de performanţă Fiesta RS nu va mai ajunge în producţia de serie. Motivele sunt cât se poate de clare: ”nu este momentul cel mai potrivit pentru lansarea unei sportive de top în clasa mică”, sunt de părere oficialii companiei care și-au revizuit strategiile pe termen scurt.
Pentru a nu fi lipsiți total de existența unei mașini urbane cu veleități sportive, Ford va apela la versiunea intermediară, care se va poziționa sub RS.
În momentul de față, Ford se concentrează asupra finalizării unei alte versiuni sportive Fiesta ST ce va rivaliza cu Opel Corsa GSi, Seat Ibiza Cupra și VW Polo GTI. Lansarea oficială ar putea avea loc în toamnă la Salonul Auto de la Paris.
Ford intenţiona să continue tradiţia începută în 1990 cu Fiesta RS Turbo, însă, potrivit afirmaţiilor făcute de o serie de oficiali ai diviziei Ford Europe, noul model sportiv nu va mai ajunge în producţia de serie.
„Pentru moment, am renunţat la versiunea de top Fiesta RS, nu şi la ideea de a o lansa pe piaţă. Dacă împrejurările vor fi prielnice, noul model va fi lansat”, spun surse din cadrul Ford.
Noua generaţie Fiesta RS era şi prima ce se va bucura de o distribuţie globală. Din informaţiile deţinute până la această oră, noua versiune RS urma să primească o motorizare turbo pe benzină de 1,8 litri ce dezvolta 220 de cai putere.
Unitatea cu patru cilindri beneficia de sistem de injecţie iar întreaga putere o transfera punţii faţă prin intermediul unei cutii semiautomate cu dublu ambreiaj.