Opel a dat lovitura în segmentul compact, reușind în mai puțin de două trimestre să atingă previziunile pentru un an întreg. Lansat în decembrie 2009, noul Astra este deja un succes imens, atestat de numărul mare al comenzilor care la sfârșitul lunii aprilie au ajuns la peste 150.000. Astfel, obiectivul inițial, ce viza 180.000 de modele în primul an de producție, va fi depășit, Opel fiind nevoit să adauge noi schimburi pentru a ține pasul cu cererea și a onora la timp comenzile.
Astra, căștigătorul premiului ”Mașina Anului 2010 în România”, se laudă cu cele mai mari creșteri ale cotei de piață, dar și livrări în perioada ianuarie – aprilie anul curent. Spre exemplu, în Germania, vânzările din primele patru luni ale anului au crescut cu 38% în condițiile în care înmatriculările de noi modele au intrat pe o pantă descendentă. Comparativ cu 2008, creşterea înregistrată de Astra în 2010 este și mai mare, vânzările avansând cu 81%.
Și în România performanțele noului Astra înregistrează procente semnificative. Potrivit APIA, în luna aprilie s-au livrat 313 unități, cu 94,4% mai mult decât în martie. Modelul german ocupă în prezent locul patru în topul mașinilor de import. În primele patru luni ale anului Opel a vândut pe piața românească 621 de unități Astra, cu 39,2% decât în perioada similară a lui 2009.
Pentru a satisface cererea ridicată, Opel va introduce schimburi suplimentare la uzina Gliwice din Polonia. Din cele peste 150.000 de modele comandate până în prezent, circa 35% din comenzi au venit din Germania, aproximativ 50% din restul Europei, iar restul de 15% din Rusia și Turcia.
Cel mai tânăr descendent al modelului compact este Astra 1.3 CDTI ecoFLEX (19.390 euro). Din toamna acestui an, Opel va introduce al doilea model al gamei, Astra Sports Tourer, versiunea break urmând să fie prezentată la începutul lunii octombrie, la Salonul Auto de la Paris.