Opel a inaugurat în 2003 segmentul monovolumelor subcompacte, iar de atunci s-a impus cu lejeritate în fața tuturor rivalilor. Cu peste 1 milion de exemplare la activ, Meriva este cel mai de succes MPV de clasă B, influență pe care încearcă să o păstreze și cu noua generație ce se arată deja la orizont.
Aceasta va fi disponibilă în România la un prețde 12.990 de euro cu TVA. Costul de achiziție revine versiunii Essentia ce prezintă dotări de confort și siguranță precum aerul condiționat, frână de mână electrică, oglinzi electrice încălzite, airbaguri șofer și pasager față, și sistemele ABS + ESP.
Versiunea medie și superioară, Enjoy respectiv Cosmo, pun la dispoziţie o serie de dotări cu caracter practic şi echipamente opţionale regăsite şi pe Astra.
Cu un design mult mai elaborat, tehnologii moderne și nelipsita modularitate a interiorului, Meriva caută să rămână vioara întâi în segmentul său.
Montanţii mascaţi de linia continuă a geamurilor, imprimă noii Meriva o trăsătură distinctivă, dinamică şi practică în acelaşi timp, vizibilitatea pasagerilor din spate fiind mult îmbunătăţită. Interiorul este o dovadă a entuziasmului inginerilor germani care propun o abordare diferită a viziunii de flexibilitate, odată cu introducerea sistemului de scaune Flex7.
Habitaclul preia numeroase elemente de la Astra şi dispune de binecunoscutul sistemului FlexSpace, prin care scaunele pot glisa sau pot fi scoase pentru a crește volumul de spaţiu. Acest monovolum dispune de un sistemul modern şi inovator de deschidere a uşilor, numit FlexDoors, ce permite ca uşile culisante din spate şi cele din faţă care se deschid în mod normal, să fie independente unele faţă de celelalte.
Partea estetică se aliniază la tendințele impuse de noile Insignia și Astra, liniile dinamice împletindu-se cu formele serene ale componentelor secțiunii față și spate.
Sub capotă noul Meriva va beneficia de ultima generație de motoare concepute la Russelsheim, care sunt mai puternice și economice. Paleta de versiuni constă în unități turbodiesel și pe benzină ce generează între 75 CP şi 140 CP.
Proiectat integral în Germania, noul Meriva vine cu o serie de avantaje multiple ce se leagă în primul rând de utilitate, funcţionalitate şi modularitatea spaţiului interior. La acestea se vor adaugă stilul original al exteriorului ce reflectă noua direcţie de design, bazată pe expresivitatea şi armonia matematică dintre partea frontală, profil şi spatele maşinii, observate la concepte ca GTC coupe şi Flextreme.