Volkswagen și-a propus ca în 2018 să fie liderul de piață al mașinilor electrice. Țelul va fi atins cu ajutorul emblematicului Golf, model care va fi oferit peste trei ani și în versiune electrică.
Denumit Blue-e-motion, conceptul Golf electric ne oferă o imagine de ansamblu asupra noului model ce va fi disponibil începând cu 2013 în familia Golf VII.
Prototipul prefațează viitorul automobil de serie ce a fost dezvăluit la sfârșitul săptămânii trecute la Berlin.
Golf Blue-e-motion este pus în mișcare de un motor electric ce dezvoltă 115 cai putere și un cuplu maxim ce atinge 270 Nm, valoare regăsită pe acest palier de putere doar la motoarele turbodiesel. Energia necesară funcționării sistemului de propulsie electric este furnizată de baterii litiu-ion de 26.5 kw/h, capabile să asigure o autonomie maximă de 150 de kilometri.
Demarajul de la 0 la 100km/h se efectuează în 11,8 secunde iar viteza maximă este limitată la 140 km/h pentru a conserva resursele mașinii.
Pentru o mai bună distribuție a maselor, bateriile sunt poziționate central între scaunele spate și rezervorul de combustibil, soluție care a penalizat foarte puțin spațiul pentru bagaje al cărui volum standard este de 237 de litri. Grație adoptării unor soluții ingenioase la montajul componentelor, dar și designului, Golf Blue-e-motion cântărește doar 1.545 kg, cu doar 205 kg mai mult decât o versiune Golf cu motor turbodiesel.
Volkswagen va iniția în 2011 un test cu o amploare fără precedent, o flotă de 500 de modele pur electrice Blue-e-motion urmând a fi utilizate în diverse locații din Europa cu scopul de a minimiza carențele primului automobil electric din istoria mărcii germane.
Primele modele electrice Golf vor fi urmate de versiuni electrice Jetta și modele hibride Passat și Golf.