Alfa Romeo, o marcă pasională, și Zagato, un carosier de primă clasă, și-au dat mâna pentru a crea un automobil unicat ce se vrea o punte între trecut și contemporan. Noul și singularul TZ3 Corsa este fructul colaborării și al excelenței în design, model care, dacă ar intra în producția de serie, ar putea dăinui numai datorită colecționarilor.
Modelul, un tribut adus vremurilor când versiunile shooting brake TZ (1964) și TZ2 (1965) reprezentau o viziune inspirată în lumea mașinilor sportive, și-a făcut debutul pe în deschiderea renumitei reprezentații în aer liber Concours d'Elegance Villa d'Este, un salon auto dedicat mașinilor de viță nobilă, mai vechi sau mai noi. Evenimentul desfășurat la sfârșitul săptămânii trecute în împrejurimile lacului Como, a avut în centrul atenției acest exercițiu de design care preia numeroase elemente din „partitura” celebrului 8C Competizione.
Supercarul se poarte mândri cu o declinare mai puțin obișnuită, unde designul este esențialul iar mecanica dublează importanța și caracterul special.
Platforma pe care se bazează TZ3 Corsa este una și aceeași cu cea a sportivei 8C, însă caroseria ușoară a modelului unicat, masa de numai 850 kg (mai puțin cu 15 kg decât versiunea de bază a citadinei Fiat 500 – 865 kg) și motorizarea de 4.2 litri îi conferă avantajul unor performanțe demne de un Ferrari.
Sub capotă se află un propulsor V8 de 420 cai putere care asigură un sprint de la 0 la 100 km/h în doar 3,5 secunde și o viteză maximă de 300 km/h. Fabuloasă este și puterea litrică de 2 kg/CP ce bate chiar și raportul greutate/putere al versiunilor ultra-rapide Lamborghini Gallardo și Murcielago Superleggera.
Alfa Romeo TZ3 Corsa Zagato numără un singur exemplar. Cu toate acestea șasiul din fibră de carbon este realizat pe o structură specială, de tip tubular, iar caroserie monococă din aluminiu.
Modelul a fost comandat de germanul Martin Kapp, un admirator Alfa Romeo, care deține mai multe capodopere contemporane semnate de Zagato.