Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 24 apr 2010 - Anul XV, nr. 94 (4385)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   6 imagini |   ø fişiere video

Chevrolet MPV5, monovolum electric bazat pe viitorul Volt

Chevrolet, cea mai profitabilă marcă din cadrul grupului industrial General Motors, vrea să exploateze la maxim potențialul pieței auto din China. Cu ocazia Salonului Auto de la Beijing brandul american a surprins cu un prototip electric ce are la bază tehnologia Voltec a modelului Volt. Vorbim de un monovolum botezat MPV5, capabil să ofere mobilitate cu resurse minime, flexibilitate și spațiu într-un concept unic pentru clasa monovolumelor. 

Prototipul crossover multifuncţional cu cinci locuri demonstrează potenţialul sistemului de propulsie Voltec, utilizând aceeaşi bază ca modelul Volt, pentru un autovehicul electric care nu consumă benzină şi care nu emite noxe.

Stilul prototipului Volt MPV5 împrumută elemente de design şi aerodinamică de la modelul Chevrolet Volt. Partea din faţă a acestui model se numără printre cele mai aerodinamice dintre toate autovehiculele crossover datorită grilei sale închise şi spoilerului faţă inferior care a fost optimizat din punct de vedere aerodinamic, ambele contribuind la reducerea consumului de carburant. Un înveliş compact pentru partea inferioară a caroseriei, împreună cu capacele culbutoarelor, lămpile spate uşor pliate şi lamele create special pentru secţiunea din spate, ajută şi ele prototipul Volt MPV5 să înainteze cu uşurinţă. Atenţia deosebită acordată caracteristicilor aerodinamice permite o autonomie mai mare, bazată exclusiv pe energie electrică.

„Cererea pentru mijloace personale de transport pe tot teritoriul Chinei, aflată în creştere rapidă, pune noi probleme privind protecţia mediului şi siguranţa furnizării de energie”, a afirmat Kevin Wale, Preşedinte şi Director General al GM China Group. „GM se angajează să găsească şi să adopte soluţii care includ electrificarea automobilelor. Premiera mondială a prototipului Volt MPV5 de la Beijing arată dorinţa GM de a transforma China într-un punct central la nivel internaţional pentru strategia sa privind tehnologia avansată.”

Exteriorul prototipului Volt MPV5 nu este caracterizat numai de eficienţă. Vopseaua sa Sonic Blue Metallic îi conferă un farmec contemporan, iar trapa dublă din acoperiş şi jantele de 19 inch inspirate de Volt justifică pretenţiile sportive ale modelului Volt MPV5.

Dimensiunile modelului Volt MPV5 oferă pasagerilor mai mult confort. Deşi ampatamentul de 2.760 mm al prototipului Volt MPV5 este cu doar 15 mm mai lung decât cel al modelului Chevrolet Volt, caroseria este cu 181 mm mai lungă (4.585 mm), cu 73 mm mai lată (1.871 mm) şi cu 182 mm mai înaltă (1.612 mm).

În interior, prototipul Volt MPV5 preia consola centrală şi panoul de instrumente de la Volt, precum şi scaunele remarcabile ale acestuia, cu tapiţerie din piele în două culori. Datorită dimensiunii modelului Volt MPV5, confortul pasagerilor nu este lăsat pe locul doi. O caracteristică tipică pentru modelele crossover ale mărcii Chevrolet este poziţia scaunelor prototipului Volt MPV5, care oferă un nivel maximum de confort şi flexibilitate, inclusiv condiţii mai bune la urcare şi coborârea din autovehicul.

În ceea ce priveşte încărcătura, prototipul Volt MPV5 duce mai departe tradiţia crossover datorită sistemului de rabatare şi pliere a celui de-al doilea rând de scaune, care asigură un volum de până la 1.764,1 litri pentru spaţiul de încărcare când scaunele sunt rabatate şi de 863,7 litri în spatele acestora.

Prototipul Volt MPV5 utilizează acelaşi sistem de propulsie Voltec ca şi modelul Chevrolet Volt, inclusiv un generator cu motor de capacitate mai mare pentru extinderea autonomiei şi eliminarea „neliniştii provocate de autonomia de carburant”. O baterie litiu-ion de 16 kWh în formă de T asigură alimentarea cu energie electrică a unităţii.

Flexibilitatea sistemului Voltec permite prototipului Volt MPV5 să respecte toate cerinţele privind viteza maximă şi accelerarea, iar autovehiculul cu cinci locuri poate să ruleze pe distanţe de până la 51,5 km exclusiv pe baza sistemului electric de propulsie. Această cifră reprezintă dublul distanţei medii pe care o parcurge zilnic un navetist urban din China. Când bateria se descarcă, un generator cu motor pe benzină de 1,4 litri ajută la încărcarea acesteia şi asigură propulsia electrică pe o distanţă de până la 482 km.

„Prototipul Volt MPV5 prezintă flexibilitatea sistemului de propulsie Voltec, care poate genera suficientă energie electrică pentru a propulsa o serie de diferite autovehicule, de la o berlină compactă precum modelul Volt şi până la modele crossover precum prototipul Volt MPV5”, a declarat Doug Parks, Director Executiv pentru Linia Internaţională de Autovehicule şi Inginer-Şef Internaţional pentru divizia de Autovehicule Electrice a GM.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Chevrolet MPV5, monovolum electric bazat pe viitorul Volt.
Dezmembrări Camioane Suceava •  •  •  •  •  •  • 
 Vizualizări articol: 1082 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chevrolet MPV5, monovolum electric bazat pe viitorul Volt0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Auto

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei