Mercedes încă mai speră la o schimbare în bine, după aproape cinci ani în care unul din puținele sale modele de nișă au dat greș. Vânzările luxosului R-Klasse sunt la pământ, germanii fiind siliți să găsească o soluție pentru a redresa situația. Deocamdată, aceasta este o restilizare, una profundă pentru partea din față a mașinii și una mai subtilă pentru partea din spate.
Capitolul motorizare nu aduce nimic nou, astfel că opțiunile rămân aceleași: două unități turbodiesel de 3.0 litri pe injecție directă și trei agregate pe benzină V6 și V8. R-Klasse Facelift va fi disponibil cu tracțiune spate și integrală permanentă cu tehnologia 4Matic.
Mercedes va oferi, ca și până acum, două variante de caroserie, cu ampatament normal (2.980 mm) și mărit (3.215 mm).
Cosmetizarea a vizat în special secțiunea frontală, unde linia estetică este mult mai coerentă. Blocurile optice față sunt noi, grila primește un design modern iar spoilerul este revizuit la nivel aerodinamic. Spatele a primit unele modificări în dreptul stopurilor și barei de protecție.
Interiorul este ornat cu materiale mai calitative, noi nuanțe – disponibile în combinații foarte variate și stofe. Pentru cei ce își doresc o atmosferă sportivă în habitaclu, Mercedes le pune la dispoziție pachetul AMG, ce include scaune sport acoperite cu piele Nappa, volan AMG cu padele, pedalier sportiv din oțel inoxidabil, un nou sistem de iluminare și covorașe personalizate AMG. Opțional, poate fi comandat sistemul de asistare pentru punctul mort - BSA și tetierele active Neck-Pro.
Versiunea restilizată R-Klasse va fi disponibilă în Europa din 18 septembrie. Prețul de lansare va fi de aproximativ 49.000 de euro.
Mercedes a comercializat din 2005 și până astăzi 100.000 de exemplare R-Klasse, de zece ori mai puțin decât plănuise inițial compania.