Seat ne aduce primele vești despre cel mai nou model al său. Monovolumul Alhambra este pregătit să treacă la următoarea generație, depășind în termeni de calitate actualul exponent. Schimbările, deși profunde, nu sunt impresionante, designul, motoarele și gradul de flexibilitate amintind de noul VW Sharan pe platforma căruia este dezvoltat.
Proaspăta generație Alhambra va fi comercializată spre sfârșitul verii, prețurile urmând să fie comunicate la o dată ulterioară.
Dimensiunile exterioare au crescut, noul model fiind mai lung cu 22 cm și mai lat cu 8 cm față de vechiul model. La fel ca și fratele de grup VW Sharan, modelul Seat vine echipat cu uși culisante pentru pasagerii din spate, soluție care permite un acces mai facil și comod în habitaclu.
Alhambra va fi disponibil în două versiuni: cu 5 locuri și cu 7 locuri. Între aceste modele nu există diferențe estetice, singura diferență fiind configurarea interiorului pentru locurile din spate. Al doilea rând de scaune se pliază până la podea și poate culisa. Versiunea cu 5 locuri dispune de un portbagaj ce oferă 882 de litri, ceva mai mult decât un Ford S-Max și Galaxy. Dacă al doilea rând de scaune este pliat, spațiul pentru bagaje ajunge la 2.297 de litri.
Gama de motorizare vine cu un suflu proaspăt, Alhambra beneficiind pentru prima oară doar de motorizări pe injecție directă cu sistem turbo. Versiunile pe benzină dezvoltă 150 și 200 de cai putere, în timp ce versiunile diesel generează 140 și 170 de cai putere. Transmisia cu dublu ambreiaj figurează doar pe ca dotare opțională, cutia manuală cu 6 trepte fiind oferită standard pentru toate motorizările. Sistemul start/stop își face debutul pe monovolumul spaniolilor, asigurând un consum mai mic de combustibil în ciclu urban.
Spaniolii vor livra noul model cu două linii de echipare Reference și Style. Printre dotările care vor atrage atenția clienților se numără sistemul de control al stabilității, farurile adaptive, pavilion panoramic din sticlă, sistem de climatizare pe trei zone și parcare automată.
Noul Alhambra este unul din puținele modele ce nu se fabrică la uzina Seat din Martorell (Spania), operațiunile de asamblare urmând să fie asigurate de uzina Palmela din Portugalia.