Audi a operat din timp schimbările obișnuite și necesare gamei TT, ajunsă deja la maturitate. Versiunea restilizată ce și-a făcut debutul în weekendul trecut la Salonul Auto de la Leipzig (AMI) este pregătită să țină piept unor cu adversarii precum Nissan 370Z și Peugeot RCZ.
Design
A doua generație TT s-a făcut remarcată pe segmentul său în ceea ce privește linia estetică. La o mașină cu proporții aproape perfecte și o aerodinamică de top nu erau prea multe de adăugat, tocmai de aceea restilizarea a avut drept țintă cizelarea formelor și a acelor componente care meritau mai multă atenție.
Schimbările se pot observa la spoiler, blocuri optice cu xenon și sistem LED pentru lumini de zi, grila de tip single-frame cu finisaje lucioase și negre. Deși nu va conta mai deloc în ecuația confortului, lungimea lui TT a crescut cu 2 cm și asta datorită retușurilor aplicate la spoilere.
Interior
Aura sportivă se reflectă și la interior unde TT Facelift vine echipat cu o piele specială pe scaune și bord, care prin tratamentul aplicat suprafeței poate menține temperatura la 20° C atunci când mașina rămâne parcată la soare.
În rest, la interior se simte o ușoară schimbare a decorului, senzație generată de finisajele superioare și de cele câteva tușe personale furnizate de designeri.
Detalii din materiale negre și un pachet de inserturi din aluminiu conferă o notă elegantă unui habitaclu ce respiră dinamism.
Motorizare
Pe lângă unitățile deja cunoscute, TT Facelift își înnoiește zestrea cu propulsorul 2.0 TFSI de 211 CP, unitate ce înlocuiește motorul de 200 CP cu aceeași cilindree și tehnologie ce combină sistemul turbo cu injecția directă (în camera de combustie). Perfomanțele dinamice aduc valori superioare, accelerație de la 0 la 100 km/h în 6.1 secunde și o viteză de vârf de 245 km/h. Și cele legate de economie și emisii ies evidențiază printr-o evoluție în mai bine. Consumul motorului 2.0 TFSI este cu 1,1 litri mai mic, deși puterea a crescut cu 11 unități.
Potrivit datelor furnizate de Audi, sunt necesari doar 6,6 litri pentru a parcurge 100 km, cantitatea de dioxid de carbon fiind cifrată la 154 g/km valoare record pentru acest segment, unde rivalul direct al lui TT Facelift emite 199 g/km de CO2. Un efect major asupra scăderii consumului îl are și sistemul AVS – tehnologia de gestiune al modului de operare al valvelor. Restul gamei de motoare este formată din agregatele 1.8 TFSI de 160 cai putere, cuplată la o cutie manuală cu 6 trepte, și 2.0 TDI de 170 de cai putere.
De altfel, Audi TT este singurul model din clasa sa care oferă o motorizare diesel dar și cel mai mic consum: 5,3 litri la 100 km. Versiunea turbodiesel este disponibilă cu sistem Quattro și cutie manuală cu şase trepte.
Versiunile restilizate TT Coupe și TT Roadster vor fi comercializate din vara acestui an, la prețuri ușor mărite față de modelul curent. Modelul de intrare în gamă, echipat cu propulsorul 1.8 TFSI are un prețde lansare de 30.200 de euro.