BMW avea toate motivele din lume să nu rateze Salonul Auto de la Leipzig, o manifestare cu o desfășurare de forțe mai mică decât la Frankfurt, dar recunoscut de toată lumea ca salonul de casă al mărcilor germane. Aici liderul mondial al sectorului premium auto a programat premiera mondială a noului Seria 5 Touring, modelul de familie care întregește linia actuală formată din ineditul GT (Gran Turismo) și varianta Seria 5 sedan, disponibil de câteva zile și în România.
Ca preț de bază, Seria 5 Touring se poziționează între sedan și gran turismo, adică între suma de 39.950 euro și 55.200 de euro, mașina destinată familiștilor fiind mai scumpă cu 2.650 de euro decât berlina și mai ieftină cu 12.600 de euro decât luxosul GT. În termeni de confort diferențele sunt mai mici, însă spațiul pentru bagaje este capitoulul unde Seria 5 Touring excelează.
Pe linie estetică, diferențele se rezumă doar la partea spate, aici unde montanții și linia pavilionului îmbracă forme specifice modelelor break. Muchia de la nivelul centurii se prelungește pe tot lateralul mașinii, pentru a sublinia eleganța noului Seria 5 Touring, întocmai ca la limuzina de top Seria 7. Decupajele generoase ale părții spate au permis instalarea unui hayon cu o deschidere amplă, excelent proiectat pentru a introduce obiecte de dimensiuni mari la interior.
BMW a echipat versiunea de familie cu o suspensie pneumatică al cărei rost și rol este clar definit: confort suprem. În plus, aceasta ajută la obținerea unei ținute de drum remarcabile, asigurând un condus facil, chiar și atunci când portbagajul este încărcat. Volumul standard al portbagajului este de 560 de litri și poate ajunge până la 1.670 de litri prin rabatarea banchetei (40:20:40). Scaunele spate rabatabile și flexibile pun în valoare caracterul practic al versiunii de familie.
Așa cum era de așteptat, Seria 5 Touring preia integral gama de motorizări de pe sedan. Pentru început vor fi oferite patru agregate, împărțite astfel: două benzină și două diesel. Unitățile pe benzină vin cu caracteristici dinamice mai bune decât cele ale generației anterioare, oferind un plus de putere și un consum mai mic. Clienții vor putea opta pentru unitatea de 204 cai putere - cuplu motor de 207 Nm și unitatea de 3.0 litri ce dezvoltă 306 cai putere - cuplu total de 400 Nm.
Versiunile diesel oferă 184 de cai putere și un cuplu de 380 Nm, respectiv 245 cai putere și 540 Nm cuplu maxim. Transmisia din dotare este o cutie manuală cu şase trepte, disponibilă din fabricație, sau o cutie automată cu opt trepte prezentă în lista de opționale.
Noul BMW Seria 5 Touring va fi livrat în Europa din toamna acestui an la un preț de bază de 42.600 de euro. În Germania modelul va fi disponibil din septembrie, lansarea pe piața românească urmând să aibă loc până la finele acestui an.