BMW era până acum câţiva ani adeptul fidel al maşinilor cu tracţiune spate. Introducerea sistemului xDrive, una din cele mai performante tehnologii 4x4, a însemnat atragerea unui segment nou de clienţi, care preferă avantajele tracţiunii integrale. Astăzi, doar Seria 1 şi Seria 6 mai păstrează tradiţia în cadrul gamei BMW, aclamatul sistemul xDrive fiind disponibil de puţin timp şi pe noua generaţie Seria 7.
Moda versiunilor 4x4 va continua să cucerească noi exponenţi de vază, luxosul Seria 5 Gran Turismo (GT) fiind următorul vizat să primească o versiune xDrive. Lansarea oficială va avea loc peste câteva zile, în China, la Salonul Auto de la Beijing.
Încă de la lansare, Seria 5 GT este disponibilă doar cu tracţiune spate.
În primă fază, modelul de nişă născut în spiritul pur al eleganţei BMW va adopta sistemul 4x4 doar pe versiunea 550i GT. Aceasta dispune de o motorizare V8 turbo pe benzină cu o cilindree de 4,4 litri. Cuplul de 600 Nm disponibil de la 1.750 Nm va fi trimis ambelor punţi prin intermediul noii cutii automate cu 8 trepte.
Pe lângă cele trei caracteristici marcante pentru Seria 5 GT, versatilitate, confort şi funcţionalitate, versiunea 550i xDrive va oferi o ţinută de drum fermă şi stabilitate sporită pe suprafeţe alunecoase.
Preţul noului model va fi mai mare cu 1.500 – 2.000 de euro faţă de versiunea 550i GT cu tracţiune spate.