Hyundai face un pas important în dezvoltarea imaginii de jucător global, împlinind una din mai vechile sale ambiții. Până nu demult doar apanajul mărcilor japoneze, tehnologia hibridă devine acum accesibilă și în cadrul brandului sud-coreean odată cu prezentarea noului Sonata Hybrid. Dezvăluit zilele acestea la Salonul Auto de la New York, modelul de clasă medie este rodul câtorva ani de muncă intensivă la un proiect în care s-au implicat și inginerii Kia.
Creat special pentru piața americană, mare amatoare de automobile pe sisteme de propulsie alternativă, noul Sonata Hybrid este de fapt răspunsul Hyundai la adresa Ford Fusion Hybrid, Nissan Altima Hybrid și Toyota Camry Hybrid, oferind performanțe mai bune atât ca autonomie cât și ca dinamică. Fără a oferi date concrete, Hyundai pornește o luptă psihologică remarcând încă de pe acum superioritatea modelului său față de concurență.
Propulsorul hibrid are în componența sa un agregat cu patru cilindri pe benzină care operează în ciclu Atkinson și un motor electric. Unitatea de 2,4 litri ce produce 170 de cai putere a primit câteva ajustări la nivelul electronicii și injecției.
Motorul electric dezvoltă 40 de cai putere și este montat pe cutia de viteze.
Acesta îndeplinește funcția de convertor de cuplu. Spre diferență de rivalii săi, care dispun de transmisii cu variație continuă, Sonata Hybrid beneficiază de o cutie automată cu şase trepte. Consumul mediu după standardul american este de 37 mpg (miles per gallon), echivalent cu aproximativ 6 litri la 100 de kilometri.
Fiind un model de tip full-hybrid (hibrid complet) configurația sistemului permite versiunii de față să ruleze în modul electric până la viteza de 100 km/h (o premieră în domeniu), emisiile fiind practic zero. Energia este furnizată de un pachet de baterii avansate de tip litiu-polimer, care prezintă avantajul unei încărcări rapide și pierderi minime de curent.
Versiunea hibridă vine cu un aspect diferit la partea frontală, dominat de priza centrală de aer și modificări estetice ale jantelor și spoilerului spate. Coeficientul aerodinamic este de 0.25 față de 0.28, cât afișează modelul obișnuit Sonata.
Noul Sonata Hybrid nu va fi lansat pe piața europeană, deoarece versiunea americană utilizează o platformă diferită iar implementarea uneia noi pentru modelul european ar implica cheltuieli suplimentare. În schimb, Hyundai intenționează să introducă o versiune benzină-electric pentru un model clasa compactă. Tehnologia va fi regăsită pe i30, o alternativă în segmentul din care va mai face parte noul Toyota Auris Hybrid și viitorul Volkswagen Golf VII Hybrid.
Constructorul sud-coreean a precizat că lansarea hibridului i30 va fi posibilă abia peste doi ani.