BMW a dedicat ceva vreme cosmetizării întregii game de vehicule recreaționale. Ocupat cu dezvoltarea versiunilor sport X5M și X6M cât și a debutantului X1, constructorul bavarez a lăsat la urmă proiectul X3 aflat foarte aproape de finalizare. Sunt deja mai bine de șase ani trecuți de la debutul seriei curente, astfel că germanii aveau cel puțin datoria morală față de iubitorii acestui SUV de a opera schimbările mult dorite.
Câteva module de test circulă deja pe drumurile publice, însă camuflajul bine realizat împiedică observarea detaliilor principale care vor defini personalitatea modelului.
Noul X3 va fi o punte estetică între X1 și Seria 5, numeroase elemente de stil de la acestea urmând să fie reintrepretate pe viitorul SUV. Tehnic vorbind X3 va rămâne dependent de platforma Seriei 3.
Capitolul motorizare nu va fi unul care să ne surprindă. Sub capotă vor fi montate unități cunoscute de clienții BMW, la mijloc fiind un simplu transfer de tehnologie din nou de pe Seria 3. Versiunea de intrare în gama benzinarelor va fi unitatea 2.0i de 170 de cai putere, iar în familia de agregate turbodiesel va fi o unitate de 2.0d de 184 de cai putere.
Noua transmisie automată cu 8 trepte și dublu ambreiaj, ce a debutat pe actualul Seria 7 și a fost implementată și pe noul Seria 5, își va face loc pe lista echipamentelor standard.
O dotare specifică acestui model va fi sistemul de tracțiune. Noul X3 se va baza pe tehnologia xDrive, tracțiunea integrală dezvoltată de BMW, ce va figura standard pe toate modelele. Spre deosebire de X1, fratele său mai mare X3 nu va fi disponibil și în varianta sDrive – cu tracțiune spate, din motive care țin de imaginea acestui SUV.
Rămâne de văzut dacă în gama viitorului mode se vor strecura o versiune hibridă și una sport, purtătoare a faimoasei embleme M.
Premiera mondială a noului BMW X3 ar putea avea loc în luna octombrie la Salonul Auto de la Paris. Debutul comercial este programat pentru sfârșitul anului curent, începutul lui 2011.