Mercedes încearcă din 2005 să convingă publicul oferind un produs denumit generic Family Tourer. În gamă este cunoscut sub denumirea R-Klasse, un vehicul ce nu poate fi încadrat într-un segment anume, acesta nefiind nici SUV, nici break și nici monovolum, ci toate trei la un loc.
Ca vânzări, modelul este un dezastru, Mercedes dorind ca retușurile aplicate să dea un suflu nou sub aspect comercial. Faceliftul operat acum încearcă să readucă în atenția publicului un model considerat neatractiv.
Cosmetizarea a vizat în special secțiunea frontală unde linia estetică este mult mai coerentă. Blocurile optice față sunt noi, grila primește un design modern iar spoilerul este revizuit la nivel aerodinamic. Spatele a primit unele modificări în dreptul stopurilor și a barei de protecție.
Interiorul este ornat cu materiale mai calitative, noi nuanțe – disponibile în combinații foarte variate și stofe. Pentru cei ce își doresc o atmosferă sportivă în habitaclu, Mercedes le pune la dispoziție pachetul AMG ce include scaune sport acoperite cu piele Nappa, volan AMG cu padele, pedalier sportiv din oțel inoxidabil, un nou sistem de iluminare și covorașe personalizate AMG. Opțional poate fi comandat sistemul de asistare pentru punctul mort - BSA și tetierele active Neck-Pro.
Partea de propulsie nu aduce nimic nou, astfel că opțiunile rămân aceleași: două motoare turbodiesel de 3.0 litri pe injecție directă și trei agregate pe benzină V6 și V8.
Variantele de caroserie oferite sunt două: cu ampatament normal (2.980 mm) și mărit (3.215 mm).
R-Klasse Facelift va fi disponibil cu tracțiune spate și integrală permanentă cu tehnologia 4Matic. Lansarea oficială va avea loc pe 2 aprilie la Salonul Auto de la New York.
În Europa, versiunea restilizată va putea fi comercializată din vara acestui an.