Citroën a intrat mai târziu în cercul producătorilor de automobile „verzi”, însă va fi printre primii care vor schimba imaginea tehnologiei hibride. Blamat pentru ritmul scăzut de reacţie şi acceleraţiile greoaie, caracteristici neplăcute care dăunează plăcerii de a conduce, motorul hibrid a fost deseori pus la colţ de presa de specialitate.
Dar lucrurile se vor schimba, afirmă surse din cadrul Citroën, odată cu apariţia viitorului DS5. Se ştie deja că producătorul din Hexagon a relansat gama de vehicule premium DS, deocamdată prin intermediul conceptului DS Inside, însă, în viitorul apropiat acesta va include trei automobile, printre care şi modelul de top DS5.
Acesta va fi comercializat începând de anul viitor şi va fi primul automobil sub sigla Citroën ce va fi dotat cu un motor hibrid. Faptul că francezii lucrează în prezent la un sistem de propulsie pe alimentare alternativă nu este nicidecum o noutate.
În toamna lui 2008 colegii de la Peugeot au prefaţat introducerea tehnologiei viitorului denumită Hymotion 4, care va sta la baza sistemului hibrid care va fi utilizat şi de Citroën dar sub o denumire diferită. Propulsia va fi de tip diesel-electric, al cărui consum mediu nu va depăşi 4 litri la suta de kilometri.
Unitatea pe combustibili fosili este un agregat turbodiesel de 2.0 litri - cu sistem common-rail echipat cu filtru de particule, ce acţionează puntea faţă iar motorul electric are ca sarcină punerea în mişcare a roţilor punţii posterioare.
DS5 va avea ca sursă de inspiraţie conceptul C-SportLounge Concept prezentat în anul 2005 la Frankfurt.
Mai multe surse din interior spun că doar elementele de design vor fi preluate şi reinterpretate stilistic, structura caroseriei urmând să fie total diferită de cea a prototipului.