Renault este de părere că lumea este pregătită să îmbrățișeze mașinile electrice, iar industria de profil trebuie să acționeze în consecință. Din acest motiv marca franceză lansează o adevărată ofensivă și promite, încă de pe acum, o gamă de patru modele ce funcționează doar cu energie electrică.
Unul dintre acestea este și versiunea complet ecologică a debutantului Fluence, model ce înlocuiește Megan sedan. Celelalte trei automobile vizate sunt Twizy, Kangoo și Zoe, dezvoltate pe baza conceptelor omonime prezentate anul trecut la Salonul Auto de la Frankfurt. Practic, de aici a pornit totul. După ce publicul a manifestat un real interes față de creațiile cu zero emisii, compania a aprobat într-un timp foarte scurt, de numai două luni, obiectivele sale din viitorul apropiat.
Renault a anunțat în mod oficial că producția electricului Fluence va demara anul viitor, operațiunile de fabricație fiind asigurate de uzina din Bursa, Turcia. Berlina în trei volume ce oferă un confort și spațiu interior de top în clasa compactă se bazează pe stilistica și tehnologia de care dispune conceptul Fluence Z.E.
Sigur că până la ora lansării sistemul electric ar putea prezenta unele progrese, iar performanțele vor putea fi mai bune. Cel puțin prototipul încorporează un motor de 95 cai putere și poate parcurge 160 de kilometri la o singură alimentare. Acumulatorii pot fi încărcați în trei moduri: standard – durată 4 până la 8 ore, rapid – în 20 de minute, sau ultrarapid - în doar 3 minute.
Producția vehiculului electric la Bursa va ajuta Renault să beneficieze de excelenta performanță a uzinei în materie de calitate, cost și termeni de execuție, plus avantajul de a avea numeroși furnizori de componente în apropiere.
Din aceste motive, Renault își va putea permite să comercializeze versiunea electrică a sedanului Fluence, la un prețfoarte apropiat modelelor Fluence dotate cu motoare pe combustie internă.
Începând cu a doua jumătate a anului 2011, francezii vor livra primele exemplare ale sedanului ecologic cu propulsie electrică în Israel și Danemarca după care vor urma și alte piețe.