Hyundai a pus mari probleme producătorilor europeni și japonezi care visau la fotoliul de lider în sectorul SUV-compact. La jumătatea anilor 2000, Tucson a bulversat calculele concurenței, folosind ca principale arme prețul și fiabiliatea.
Povestea de succes este continuată de un automobil complet schimbat, proiectat în Germania la centrul de stil din Russelsheim.
Cu un nume nou, aspect exterior proaspăt, nivel de confort mai ridicat și un interior mult mai atent lucrat, ix35 promite să își depășească predecesorul sub toate aspectele.
Noul SUV de la Hyundai este comercializat începând de ieri pe cele mai importante piețe din Europa. Pe piața românească Hyundai ix35 nu este încă disponibil la dealeri, acesta urmând să ajungă în următoarele două-trei luni.
Modelul de bază este echipat cu o unitate pe benzină de 2.0 litri ce produce 163 de cai putere, versiune disponibilă doar cu tracțiune anterioară la un preț de 20.990 de euro. Spre diferență de alte regiuni, piețele din Europa vor primi în plus două unități diesel.
Varianta mai ieftină este unitatea 2.0 litri de 136 de cai putere care poate fi livrată cu tracțiune față (preț 24.190 euro) sau integrală (25.890 euro). Vârful de gamă are în dotare un propulsor de 184 de cai putere și este disponibil doar cu tracțiune 4x4. Acesta poate fi achiziționat la prețul de 28.490 de euro.
Ceva mai târziu, spre sfârșitul anului, va fi lansată o motorizare pe benzină echipată cu sistemul start/stop, ce ajută la economisirea carburantului în ciclu urban.
Asamblat în Slovacia la uzina din Zilina împreună cu Kia Sportage, noul SUV de talie mijlocie va fi comercializat cu tracțiune față sau integrală nepermanentă.
Urmaș demn al modelului de succes Tucson, noul ix35 va căuta să atragă de partea sa clienții amatori de crossovere compacte, precum Ford Kuga, Nissan Qashqai, Toyota RAV4 sau Volkswagen Tiguan.