BMW nu va urma exemplul Mercedes de a strecura în fiecare gamă câte o versiune sportivă. Mai ponderaţi, bavarezii aştern maşini de performanţă doar acolo unde ştiu că există un potenţial însemnat de profit şi imagine ce poate fi exploatat. Dacă Seria 3, Seria 5 şi Seria 6 se bucură de apreciatele versiuni M, Seria 5 Gran Turismo va fi lipsit de aportul unui astfel de model sportiv.
Oficialii BMW au spus din capul locului că GT este cel mai luxos produs din familia noii generaţii Seria 5, ce se vrea un vârf de gamă autentic, iar apariţia unui model de performanţă nu s-ar potrivi deloc cu scopul pentru care a fost creat. Din acelaşi motiv, nici luxosul Seria 7 nu este tratat altfel, clienţii interesaţi de un bolid mulţumindu-se doar cu un surogat, în persoana versiunii V12 de 544 CP, suficient de viguroasă cât să imprime limuzinei un comportament sportiv.
Pentru a compensa lipsa acesteia, Seria 5 Gran Turismo dispune, încă de la debut, de motorul twin-turbo V8 de 400 de cai putere regăsit pe varianta 550i. Aceasta este şi singura care se poate ridica la pretenţiile unui şofat mai agresiv.
Deloc surprinzător, BMW caută să descopere viitorilor clienţi o altă latură a luxosului automobil de patru locuri. Miza fiind eficienţa, germanii vor „întregi propulsia cu motoare diesel cu patru cilindri care vor fi lansate cât mai curând”, după cum afirmă Michelle Roberts, manager de produs.
Opţiunile se vor îndrepta către motorizările de 2.0 litri de 143 şi 177 de cai putere, doar una urmând a-şi găsi locul la Seria 5 Gran Turismo, model care rămâne setat pe două coordonate clare: lux şi clasă.