Audi se pregătește să debuteze într-un segment nou, cu rivali puțini dar extrem de puternici. Luxul, sportivitatea și eleganța sunt cele trei coordonate pe care trebuie să pună accent viitorul A7, un produs de top care va avea misiunea de a-l îngenunchea pe Mercedes CLS. Prețurile nu sunt cunoscute, oficiali din cadrul companiei afirmând că A7 va fi ceva mai scump decât o versiune cu echipare medie a unui model A6, adică undeva în jurul sumei de 55.000 de euro.
Audi intenționează să plaseze A7 sub concurentul său principal, CLS, care în prezent costă peste 57.400 de euro. Modelul de serie va mai dispune de direcţie electro-mecanică, frâne ceramice pe toate roţile, discuri ventilate, sistem de suspensii sportive şi etriere din aluminiu.
Producția primului lot de modele va fi demarată spre sfârșitul anului curent, pentru a se putea livra loturile preliminare destinate concesionarilor din Europa. Audi este optimist în ceea ce privește succesul acestui model.
Noul automobil se va baza pe tehnologiile şi designul fastuosului concept Sportback. Producţia va demara anul viitor la una din uzinele grupului VW din Germania. Anunţul a fost făcut de Rupert Stadler, directorul executiv al Audi, care susţine că dezvoltarea versiunii de serie a fost începută de ceva timp.
Atenţia se va concentra pe profilul maşinii care subliniază caracterul unui model cu design fluid şi precis. Nervurile portierelor şi pasajele pronunţate ale roţilor vor conferi nota de robusteţe caracteristică automobilelor din clasa mare.
A7 va avea dotările şi dimensiunile unei limuzine de lux: 4,95 m lungime, 1,93 m lăţime, înălţimea de numai 1,40 metri. La fel ca şi exteriorul, habitaclul va fi tratat cu aceeaşi atenţie deosebită. Interiorul va găzdui patru persoane, în timp ce portbagajul va oferi o capacitate de încărcare de 500 de litri.
Audi A7 va beneficia sub capotă de cel mai ecologic motor diesel din lume, unitatea TDI V6 – clean diesel, de 3,0 litri, care îndeplineşte severele norme de poluare Euro 6 ce vor intra în vigoare în anul 2014. Agregatul turbodiesel produce 225 de cai putere şi un cuplu maxim de 550 Nm. Întreaga forţă a motorului va fi trimisă ambelor punţi prin intermediul unei noi transmisii Tiptronic S cu şapte trepte de viteză. Nelipsit din fişa tehnică, sistemul de tracţiune integrală permanentă Quattro, va asigura ca întregul cuplu să fie convertit pentru propulsia şi dinamismul maşinii, oricare ar fi condiţiile de rulare.
Dacă Sportback cântăreşte doar 1.800 de kilograme şi se laudă cu un consum de doar 5,9 litri de motorină la 100 de kilometri şi emisii de gaze ce nu depăşesc 156 g/km de dioxid de carbon, probabil A7 va fi undeva pe aproape.
Prototipul Audi accelerează de la 0 - 100 km/h în mai puţin de 7 secunde, în timp ce viteza de top ajunge la 245 km/h.