Mazda are planuri mari pe viitor. Intrarea pe piaţa hibridelor şi dezvoltarea unui model cu emisii reduse de gaze, sunt priorităţi de grad zero pe agenda constructorului japonez. Mai multe voci din cadrul companiei susţin că inginerii lucrează la un model cu propulsie electrică şi că deja există un model experimental testat într-o locaţie secretă. Misteriosul vehicul va intra în concurenţă cu două hibride dezvoltate în cadrul General Motors.
Producătorul asiatic a confirmat că Chevrolet Volt şi Opel Ampera vor fi următoarea ţintă a japonezilor şi că în momentul de faţă se lucrează la îmbunătăţirea parametrilor de funcţionare a sistemului electric, propulsor, plus acumulatori.
Mazda va merge pe acelaşi principiu de funcţionare a maşinii hibride ca şi la Volt, unde motorul termic este de fapt un generator de curent - sursa principală de producerea a energiei electrice necesare încărcării bateriilor sau pentru a pune vehiculul în mişcare.
Spre deosebire de acelaşi model american, hibridul Mazda va fi echipat cu un propulsor rotativ Wankel, folosit pe care largă de manufacturierul nipon la o serie de modele sportive - printre care şi RX-8, încă din anul 1967.
Una din marile probleme ale maşinilor hibride este autonomia de drum, iar aici inginerii japonezi intenţionează să doteze modelul lor cu acumulatori dintre cei mai performanţi. Nu se cunoaşte ce soluţie vor alege, dar cert este că la ora actuală marea majoritate a constructorilor auto optează pentru bateriile de tipul litiu-ion sau litiu-polimer.
Mazda intenţionează să stabilească un parteneriat cu un gigant japonez din domeniu, cel mai probabil Toshiba, care va furniza componentele sistemului electric.
Hibridul ar putea fi lansat în 2012, tehnologia urmând să fie disponibilă ulterior pe modele de clasă medie, SUV-uri, şi camionete.