Seat începe să pună un accent mai mare pe propulsoarele economice. Forţat şi de normele de poluare, dar pe de altă parte încurajat de bonusul ecologic acordat la cumpărarea unui astfel de automobil, fabricantul spaniol îşi extinde oferta cu un al patrulea motor cu consum redus. Unitatea pe benzină de 1,2 litri, cu injecţie multipunct, este introdusă şi pe Ibiza SC (SportCoupe), versiunea hatchback în trei uşi oferită de Seat în clasa mică.
Motorul, ce îndeplineşte normele Euro 5, dezvoltă doar 60 de cai putere şi este cuplat la o transmisie manuală cu cinci trepte. Cuplul maxim generat de motor se ridică la 108 Nm, livraţi la 3.000 de rotaţii. Configuraţia motorului, cu cei trei cilindri şi 12 valve, nu permite performanţe dinamice strălucite, punctul forte fiind consumul redus de carburant. Seat Ibiza SC se mulţumeşte cu 5,5 litri la 100 de kilometri şi emite o cantitate de dioxid de carbon de 128 g/km. Rezultatele plasează unitatea de 1,2 litri şi 60 de cai putere pe primul loc în gama unităţilor pe benzină (70, 85, 105 cai putere).
Raportat la cele trei propulsoare diesel (80, 90 şi 105 cai putere) cu care poate fi echipată Ibiza SC, noul motor se poziţionează sub acestea la capitolul eficienţă.
Ca dotări standard, modelul primeşte patru airbaguri - toate pentru pasagerii din faţă, scaun auto cu sistem ISOFIX şi indicator pentru presiunea din pneuri. Linia de echipare mai include geamuri electrice, jante din oţel de 14 inch, şi anvelope cu dimensiunile 175/70 R 14.
Pe lista de opţionale apar aerul condiţionat, un set de finisaje metalice vopsite şi un sistem audio cu CD Player şi patru difuzoare.
Modelul cu motorul 1.2 MPI constituie versiunea de deschidere în gama Ibiza SC şi are un preţ de bază fixat la 10.990 de euro.