Aston Martin este una din mărcile pentru care luxul şi puterea sunt singurele motive pentru care ar construi maşini. Aceste caracteristici sunt oglindite mai bine pe noul Vantage V12, model ce va fi produs în doar 1.000 de exemplare. Pentru că Vantage este titulatura folosită de Aston Martin pentru a-şi denumi bolizii, nu este nici o surpriză că sub capotă se află un propulsor V12 ce dezvoltă 517 cai putere.
Motorul cu o cilindree de 6.000 centimetri cubi, transmite cuplul de 570 Nm la roţile punţii spate, asigurând un demaraj de la 0-100 km/h în 4,2 secunde, în timp ce viteza maximă atinge 305 km/h. Bazat pe prototipul V12 Vantage RS dezvăluit în 2007, noul coupe beneficiază de o caroserie cu o masă redusă, realizate din materiale compozite, în special fibră de carbon şi kevlar.
Pentru a se debarasa de kilograme inutile care ar fi afectat performanţele maşinii, Aston Martin a apelat la componente confecţionate din materiale uşoare, eficiente şi rezistente la uzură: frâne ceramice, apendice aerodinamice din fibră de carbon şi jante din aluminiu forjat.
Propulsorul, amplasat longitudinal, este o declinare a unităţii care animă versiunile DB9, DBS şi în ciuda faptului că este mai greu cu 100 de kilograme decât motorul folosit pe V8 Vantage, puterea litrică a agregatului V12 este ceva mai ridicată.
Dacă la design nu sunt multe lucruri de spus, gândirea la nivel estetic fiind practic neschimbată, în schimb elementele care acompaniază exteriorul completează tabloul unui model care inspiră forţă şi agresivitate. Capota şi aripile faţă sunt echipate cu fante de ventilaţie, în timp ce spoilerul afişează o extensie cu rol aerodinamic poziţionată sub priza centrală de aer. În partea din spate a fost fixat un eleron destul de discret, însă piesa de rezistenţă este un difuzor imens din fibră de carbon cu o priză de aer pe mijloc şi evacuarea dublă cu ţevi ovale.
Vantage V12 cântăreşte doar 1.775 kg şi este cel mai puternic automobil de serie construit până în prezent de Aston Martin. Modelul coupe măsoară doar 4,38 metri lungime şi acomodează la interior doar două persoane. Habitaclul este creionat în stilul binecunoscut al britanicilor, pielea fină, accesoriile de natură sportivă şi inserturile din aluminiu polisat fiind la ordinea zilei.
Performanţele motorului sunt asociate unei ţinute de drum exemplare, în condiţiile în care tăria suspensiilor a crescut - cu 45%, garda la sol a fost micşorată cu 15 mm, iar barele stabilizatoare sunt mai puţin flexibile.
Aston Martin Vantage V12 este oferit la un preţ de peste 220.000 de euro, ceea ce îl face mai scump decât Mercedes SLS AMG.