Toyota a inaugurat clasa SUV-urilor compacte într-o perioadă când majoritatea căutau să ofere modele de talie mare. RAV4 este un pionier în segmentul său, și în ciuda faptului că numărul rivalilor crește de la an la an modelul japonez a reușit să se mențină în topul primilor 5 la capitolul vânzări.
Actuala generație înfruntă o concurență puternică din partea modelelor europene, însă Toyota încearcă să răspundă acestor atacuri cu o versiune mai bine înzestrată estetic și tehnic.
Design
La fel ca și cazul micului Yaris, și RAV4 trece pentru a doua oară în decurs de câteva luni printr-o ședinţă de cosmetizare ce are darul de a înfrumuseța aspectul general la mașinii.
Diferențele sunt destul de evidente, dacă le raportăm la elementele părții frontale ce imprimă un aspect mai matur prin noile blocuri optice și grilă motor cu inserturi cromate.
Tot la secțiunea față se remarcă apariția unor ornamente metalice argintii care întregesc imaginea unui vehicul urban cu linii destul de atletice.
General
Astăzi, tabloul segmentului arată complet diferit, fiind presărat cu numeroase modele concurente, care fac viață grea vehiculului Toyota. Tocmai de aceea restilizarea operată în toamna anului trecut a fost doar o simplă etapă în calea schimbărilor, crossoverul de talie mijlocie având nevoie acum de un aer mult mai convingător.
Motorizări
Toyota nu aduce noutăți majore la acest capitol. Propulsia propune unități recalibrate, care oferă un consum și emisii mai mici. RAV4 Facelift este disponibil în versiunile 4x4 și cu tracţiune față.