Porsche a fost în pas cu marii constructori ai lumii, oferind la Geneva un „spectacol” pe cinste. Alături de noul Cayenne și 911 Turbo S, s-a afișat un model de studiu care a surprins în mod plăcut audiența.
Cireașa de pe tort a fost conceptul 918 Spyder, prin care germanii își afirmă intențiile de a dezvolta în viitorul apropiat un supercar ce integrează o componentă ecologică. De fapt, vorbim despre un hibrid sportiv, capabil să revoluționeze lumea versiunilor ultra-rapide.
Design
Tema estetică fixează conceptul într-un cadru original, câteva elemente fiind inspirate din lumea mașinilor de competiție. Exteriorul îmbracă forme pur sportive, ce denotă o aerodinamică impecabilă. Spoilerul față beneficiază de un apendice din fibră de carbon, care ajută la fluidizarea curenților de aer, iar partea din spate primește o componentă similară ca utilitate, însă este dispusă sub forma unui difuzor. Asemenea mașinilor de competiție, terminațiile duble cromate ale sistemului de evacuare sunt poziționate pe capătul pragurilor.
Capota scurtă ce plonjează este spre bara de protecție este umbrită din profil de pasajele înălțate ale roților, designerii dorind să sublinieze forța de care dispune 918 Spyder.
Partea laterală amintește de versiunile R8, însă artificiile din dreptul portierelor cu flancuri late și șolduri puternice amintesc de Porsche Carrera GT. Designul blocurilor optice mizează dinamism, la fel ca și jantele care afișează un design futurist.
Motorizare
Sistemul de propulsie este unul hibrid. Tandemul utilizat este un motor V8 care dezvoltă 500 CP la 9.200 rpm și două motoare electrice, unul pe puntea față și celălalt pe cea din spate, care dezvoltă 208 CP. Puterea este livrată printr-o transmisie automată PDK cu şapte rapoarte. În mod electric 918 Spyder poate parcurge 25 km.
Performanțe
Tehnologia hibridă permite conceptului să atingă 100 km/h în numai 3,2 secunde. Viteza maximă poate ajunge la 320 km/h. Testele au relevat că un tur de circuit pe Nurburgring poate fi parcurs în mai puțin de şapte minute și jumătate, un adevărat record pentru un hibrid.
Demarajul și limita superioară a modelului sportiv nu par deloc în concordanță cu consumul declarat de Porsche, doar 3,8 litri la 100 km.