BMW și-a împodobit standul de la Geneva cu unul din reprezentanții de vază ai clasei medii. Noua generație Seria 5 a fost flancată de un concept care prezintă în linia mari trăsăturile și competențele primului hibrid al gamei. Sub denumirea ActiveHybrid ne este prezentată versiunea cu emisii mai curate, și eficiență sporită în ceea ce privește utilizarea resurselor. Prototipul anticipează producția de serie a viitorului Seria 5 ActiveHybrid care va fi disponibil de anul viitor. Acesta se va alătura versiunilor similare ale Seriei 7 și X6 care au utilizat în premieră tehnologia BMW în domeniul propulsiei pe sistem alternativ benzină-electric.
Design
Prototipul afișează mici modificări la exterior, cele mai vizibile fiind la partea frontală și jante. Caroseria este vopsită într-o nuanță deschisă de albastru pentru a sublinia apartenența versiunii la clasa de vehicule prietenoase cu mediul. Deși evacuările și grila au dimensiuni normale, spoilerul față primește o componentă care armonizează arhitectura secțiunii frontale.
Tren de rulare
Sub capotă se află un motor pe benzină de 306 cai putere, ajutat la nevoie de un propulsor electric de 54 de cai putere. Cuplul motor dezvoltat de acesta îi permite mașinii să ruleze în mod 100% electric la viteze reduse, iar când acul vitezometrului pulsează spre mijloc sarcina de a propulsa revine unității V6 pe benzină.
Consum
Întregul ansamblu hibrid reușește să fie cu 10% mai economic decât versiunea de motorizare disponibilă pe BMW 535i. Pentru a reduce consumul de combustibil și din alte direcții, inginerii au conceput un sistem ce poate urmări direcția de deplasare a mașinii, cu posibilitatea de a prevedea traseul parcurs. Aceasta se face cu ajutorul unui sistem GPS, care poate regla eficiența sistemului hibrid anunțând din timp locul unei posibile staționări în trafic sau a unei secțiuni de drum întinse.