Opel urcă încă o treaptă pe scara succesului într-o perioadă când dificultățile de ordin economic continuă să afecteze stabilitatea industriei auto. Rămasă în portofoliul General Motors, marca germană începe să pulseze într-un ritm tot mai alert revenind la forma de altă dată grație ultimei generații Astra.
Lansată în decembrie 2009, noua serie a modelului de clasă compactă surprinde prin designul exterior armonios, sistemele de top și interiorul cu tentă premium. Nu mai puțin adevărat este că prețul de lansare poziționează Opel Astra sub concurență, aspect care pare să fi atras cel mai tare pe publicul european.
După patru luni de la apariție, noul Astra se laudă cu peste 100.000 de cereri ferme, ce depășesc până și previziunile lansate de specialiștii companiei. Opel anticipase inițial un volum de 180.000 de comenzi pentru primul an de producție, însă estimările companiei au fost deja depășite cu 10%.
„Tradiția Opel de a oferi tehnologii inovative la prețuri accesibile, a avut ecou în rândul clienților noștri ce s-au arătat foarte receptivi în aceste vremuri dificile”, a declarat Alain Visser, vicepreședintele departamentului de vânzări și marketing.
„Aceasta demonstrează combinația noastră de inovații tehnologice, sportivitate, design elegant și calitate de top în procesele de fabricație” mai subliniază Visser.
Cererea ridicată impune introducerea temporară, din trimestrul II, a celui de-al treilea schimb la uzina Gliwice din Polonia.
Noul Astra are un impact deosebit în Germania, unde vânzările din primele două luni ale anului curent au crescut cu 38% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Valul de comenzi poziționează vehiculul pe locul doi în topul clasei compacte,în urma lui Volkswagen Golf, dar în fața unor modele precum Ford Focus, Renault Megane sau Kia Ceed.
În prezent Astra este disponibil doar în versiune hatchback, în următoarele luni fiind așteptată varianta de familie Astra Caravan.
Modelul Opel se bucură nu doar de aprecierea clienților, ci și a presei, prin prisma premiilor prestigioase adjudecate la debut: Volanul de Aur (Germania), Mașina Anului (Spania).
Un premiu similar a fost acordat nu de mult timp în țara noastră de UZEAR (Uniunea Ziariștilor și Editorilor Auto din România), noul Astra fiind desemnat de un juriu reprezentativ din întrega țară drept „Mașina Anului 2010” în România.